אבולוציה

גוגל מנסה להחדיר מסרים פוגעים – באמצעות הלוגו היומי

מצער מאוד לראות כיצד חברת גוגל בחרה להיות שותפה לקידום הדמיונות של חסידי האבולוציה, ולהטעות את קהל הגולשים שלה

אא

רבים ודאי התפלאו למצוא אתמול (‏24/11/2015), כי גוגל פרסמה ב"דודל" שלה - לוגו מיוחד לציון אירועים ואישים מיוחדים בהיסטוריה - קידום ישיר לאמונה בהתפתחות האדם מהקוף. כך מקדמת גוגל בישראל, בארצות הברית ובאירופה, את האמונה בתיאורית האבולוציה של דרווין.

חברת גוגל מקדמת את הרעיון שמוצא האדם מן הקוףחברת גוגל מקדמת את הרעיון שמוצא האדם מן הקוף

הלוגו של גוגל נושא את הכותרת "41 שנים לגילוי המאובן לוסי". הציור שמעטר את הלוגו מתאר אדם המתפתח מקוף זקוף, והוא בתורו מתפתח מהקוף המוכר לנו.

מי שאינו מכיר את המאובן שנקרא "לוסי" (Lucy), עשוי ליפול לפח הבורות שטומנים לו חסידי האבולוציה.

המאובן לוסי, הנקרא בשם הלטיני המסובך "אוסטרלופיתקוס אפרנסיס" (שפירושו אינו יותר מאשר "קוף דרומי"), תואר במשך שנים רבות בידי חסידי האבולוציה בתור "שלב ביניים" אשר מוכיח את התפתחות האדם מן הקוף.

מוזיאונים מכל רחבי העולם, אשר מקדמים את תיאורית האבולוציה, שיחזרו את המאובן "לוסי" בתור אדם-קוף זקוף, שעיר, ובעל תוי גוף אנושיים כמו אף:

כידוע, לא ניתן לשחזר רקמות ממאובנים, כי רקמות רכות כמו אף, לחיים ושפתיים – אינם נשמרים במאובן, ונתונים לפרשנותם (ויותר נכון לומר, רצונם האישי) של החוקרים. הודן כתב פעם: "על גולגולת של האדם הניאנדרטלי ניתן לשחזר פרצוף של שימפנזה כמו גם פרצוף של פילוסוף". (מתוך: Hoden, E.E. (1946) ''Up from the Ape'', McMillan, N.Y., p. 159).

אך מה שרוב האנשים אינם יודעים הוא, שהשיחזור המרשים של "לוסי" מבוסס על לא-יותר מאשר שברי שלד, שאפילו גולגולת אחת שלמה אינה מצויה בהם: 

הנה מה שנמצא באמת. המאובן שזכה לשם האנושי "לוסי", נמצא בשנת 1973 באתיופיה, ואינו מציג יותר מאשר שברי שלד מעטים, מקוטעים, שניתן על פיהם לשחזר כל דמות שנרצה. וכדי להוסיף חבורה למכה, עלינו להזכיר את העובדה שזהו "שלב הביניים השלם ביותר" שיש לחסידי האבולוציה להציע למאמינים בה!

גם חשוב לציין שישנם מדענים, כמו Jeffrey P. Tomkin ו- Kevin Anderson, אשר טוענים כי לוסי לא היתה שונה מהותית משימפנזות בנות ימינו, ושמאפייניה מעידים דווקא על כישרון הטיפוס על עצים.

מכיוון שלא נמצאו ממצאים התומכים בהשערת האבולוציה, נאלצים חסידיה להתסמך על שברי ממצאים, אותם הם מפרשים לפי גחמה אישית. זו לא הפעם הראשונה שזיהו החוקרים "קופי אדם" עם שלדיהם הרגילים של קופים, או אפילו בני אדם.

 

כך לדוגמה מאובנים של "האדם הניאנדרטלי", שלא היה שונה מהותית מכל אדם בן ימינו, תואר במשך למעלה מ-50 שנה כאדם כפוף ושעיר, כך הופיע בספרי הלימוד ובמוזיאונים, עד שרק בעשור האחרון הכריזו עליו שהיה אדם רגיל. מי יודע אם בעתיד לא יימצאו שברים נוספים מן הסוג של "לוסי" שיעידו כך שהיתה לא יותר מאשר גזע נוסף של שימפנזה מצויה. בינתיים, ימשיכו חסידי האבולוציה לתלות את אמונתם בקש.

מצער מאוד לראות כיצד חברת גוגל בחרה להיות שותפה לקידום הדמיונות של חסידי האבולוציה, ולהטעות את קהל הגולשים שלה. גוגל ייצגה את הפרשות למאובן "לוסי" באופן שאינו משאיר מקום לפרשנות (גוגל בחרו להציג בלוגו שלהם את האדם מתפתח מקוף זקוף). מצער עוד יותר לחשוב על כל האנשים שיקליקו על הלוגו של גוגל, ויטעו לחשוב שהממצא של "לוסי" אכן מוכיח את האיור הדמיוני שראו בלוגו.

עוד על אבולוציה ועל הסילופים הנעשים בשמה, בסדרת המאמרים:

האם אבולוציה היא תיאוריה מבוססת?

https://www.hidabroot.org/he/article/125994

מה הרמב"ם היה אומר על אבולוציה?

https://www.hidabroot.org/he/article/70644

אבולוציה בבתי הספר בישראל? האם אבולוציה היא עובדה?

https://www.hidabroot.org/he/article/73765

הבעיה עם לימוד תיאורית האבולוציה:

https://www.hidabroot.org/he/article/99740

כיצד מוטציות עיוורות יצרו עיניים רואות?

https://www.hidabroot.org/he/article/3249

ויקיפדיה: אנציקלופדיה לאתאיסטים בלבד?

https://www.hidabroot.org/he/article/3818

תגיות:אבולוציהקוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה