חדשות בארץ

נתניהו לאופוזיציה: "בואו נדבר כאן ועכשיו - בלי תנאים מוקדמים"

ראש הממשלה קרא לאופוזיציה להידבר עם הקואליציה על הרפורמה המשפטית: "זה דורש מנהיגות וזה דורש אחריות לאומית. לצערי, עד לרגע זה בצד השני אף אחד לא קם"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:45)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב (שלישי) לאופוזיציה לקיים הידברות עם הקואליציה בנוגע לרפורמה במערכת המשפט.

"אזרחי ישראל, זה הזמן לדבר", פתח נתניהו. "אני שומע את הקולות בעם – אני שומע את אלה שמברכים ואני שומע גם את אלה שחוששים. כשיש חילוקי דעות בינינו, אפשר וצריך לדבר, כדי להגיע להסכמות או לפחות לצמצם את אי ההסכמות בינינו. זה בידינו".

"אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות זאת, אבל זה דורש מכולם דבר אחד בסיסי – זה דורש מנהיגות וזה דורש אחריות לאומית. אני מחויב לתת את כל הגיבוי והתמיכה שנדרשים כדי להוביל להסכמות, אבל לשם כך צריך לקום ולדבר. לצערי, עד לרגע זה בצד השני אף אחד לא קם".

"אז אני קם ואני קורא מכאן: בואו נדבר כאן ועכשיו – בלי תנאים מוקדמים, בלי תירוצים, כדי שיחד נשיג הסכמה רחבה לטובת כל אזרחי ישראל, לטובת המדינה של כולנו", סיכם ראש הממשלה.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב על דבריו של ראש הממשלה: "מר נתניהו, זה לא הזמן לסיסמאות שיקריות ולספינים. במקום הצהרות לתקשורת, צלצל לנשיא, תודיע לו שאתה עוצר את כל תהליכי החקיקה ומתחיל הידברות במסגרת ועידת הנשיא".

בליכוד אמרו בתגובה כי "לפיד מוכן לדבר עם תומכי טרור, מוכן לשבת איתם בממשלה, מוכן למסור נכסים לאומיים לחיזבאללה – אבל לא מוכן להיכנס להידברות איתנו כדי להגיע להסכמה לאומית רחבה על הרפורמה לחיזוק הדמוקרטיה. אבסורד".

מוקדם יותר הבהיר שר המשפטים יריב לוין, כי לא יעצור את חקיקת הרפורמה בתמורה לנכונות של האופוזיציה להידברות: "כל הניסיונות שנעשו לתקוע מקלות בגלגלים ולעצור את החקיקה כדי למסמס אותה – זה לא הלך וגם לא יילך", אמר בריאיון לוועידת "האנשים של המדינה" של ynet וידיעות אחרונות. "ידי באמת מושטת להידברות. ודאי שלא נקפיא חקיקה, לא צריך, זה לא נעשה אף פעם".

"מעולם בתולדות הכנסת לא הייתה דרישה, שאין לה שום הצדקה, לעצור הליכים של חקיקה להידברות. ולמה? משום שמה מטרת הליכי החקיקה בכנסת? הם נעשים לתפארת הפרוטוקול? הרי זאת בדיוק הגישה, שבית המשפט הוא מעל הכנסת והכנסת לא קיימת. צריך להידבר, אפשר להגיע להסכמות, אבל צריכה להיות הפנמה שמה שהיה לא יהיה עוד – בית המשפט הוא של כולם, אין אליטה ופשוטי עם, הדבר הזה לא יהיה יותר".

תגיות:בנימין נתניהוהרפורמה המשפטיתיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה