ונשמרתם

אם הבחינה בסימנים שחורים בצוואר של בתה, ומזהירה כעת הורים אחרים

אם שמצאה סימן שחור על צווארה של בתה בת ה-14, כתבה על כך פוסט ארוך בפייסבוק, שמבקש להזהיר הורים אחרים - לאחר שהתברר מה זה

אא

אם שמצאה סימן שחור על צווארה של בתה בת ה-14, כתבה על כך פוסט ארוך בפייסבוק, שמבקש להזהיר הורים אחרים - לאחר שהתברר מה זה. "הכל היה בסדר עד שיום אחד פנטרה התחילה להרגיש צמא לא מוסבר, וסבלה גם ממיגרנות ושינויים במצב רוחה", משחזרת האם, שמיהרה לקחת את בתה למומחים שינסו להסביר ממה היא סובלת. 

בתחילה, הם לא 'עלו' על כלום, עד שהתגלה אותו כתם שחור על צווארה. 

"חשבתי שהיא לא מתקלחת מספיק", מסבירה אמה, אבל כששאלה את הרופא - לא האמינה למשמע אוזניה. 

"הבת שלך מתחילה לפתח סוכרת מסוג 2", אמר לה הרופא ופניה החווירו. 

"זה הדבר האחרון שהייתי מסוגלת לחשוב עליו באותם רגעים", מסבירה האם. "הרופא הסביר לנו שהסימן הזה מופיע לעתים אצלי חולי סוכרת, כשהאינסולין בגוף נמצא בחוסר איזון, ואז הסוכרים שאנחנו צריכים לא מתעכלים בצורה הראויה".

אז גילתה האם כי הרפואה נתנה לכתמים השחורים הללו שם - והם קרויים אקנטוזיס ניגריקאנס. "הרופא הסביר לי שמחקרים מראים שזה קורה בקרב ילדים ונערים בעקבות תופעה של השמנת יתר, ולחץ דם וסוכרת שמתפתחים בעקבות זאת. "אני מקווה שהפוסט הזה יעורר הורים לשים לב למה שקורה אצל הילדים שלהם. גם אם אף אחד במשפחה שלכם לא חולה בסוכרת - השמנת יתר היא המחלה של הדור שלנו, וצריכים לשמור על עירנות. זה מצב שבהחלט יכול לקרות", אמרה האם והוסיפה כי הורים מוכרחים לפקח את כמות הג'אנק פוד שהילדים שלהם מכניסים אל הפה, ולא לאפשר יד חופשית לחטיפים ואוכל נוטף שומן וחומרים כימיים. תשמרו על הילדים שלכם היום, כדי שהם יוכלו לגדול בריאים מחר".

תגיות:אמאסימניםצווארמחשיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה