סמארטפונים ואינטרנט

איך אפשר לחיות בלי וואטסאפ? תכירו: אנשי עסקים נטולי סמארטפון

פלאפון כשר – האם זה בכלל ריאלי להתנהל איתו? תתפלאו אבל יש כאלה שמצהירים שזה אפשרי, אפילו כשעוסקים במקצוע תובעני שדורש התקשרות מול גורמים רבים. אנשי עסקים חרדים מספרים: ככה מנהלים עסקים ללא וואטסאפ

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנשי עסקים מהעולם החרדי מספרים בראיון שנערך עימם בביטאון 'אשרינו' כיצד הם מנהלים עסקים, מתנהלים מול ספקים, עובדים מול לקוחות, מארגנים הפקות בינלאומיות, וכל זה עם... טלפון כשר.

פנחס ביכלר הוא מנצח על מקהלת "מלכות" הבינלאומית, שהופיעה אינספור פעמים ברחבי העולם. לצורך ניהול המקהלה עליו להיות בקשר מול עשרות עובדים, קולגות, אנשי הפקה, מוסדות, חברות, נגנים ואנשי הגברה. וכמצופה, רובם של אנשי המקצוע בתחום זה מתנהלים עם וואטסאפ. "האמת שאנשים לא מעלים על דעתם שאכן אין לי וואטסאפ. לפעמים כשהם מגלים זאת לראשונה, לוקח להם כמה שניות לשמוע, להפנים, להתאפס ולקלוט, אבל זו העובדה - ברוך השם", אומר ביכלר.

לשאלת ייעול הזמן על ידי וואטסאפ משיב ביכלר כי אומנם בביצוע פעולות מסוימות הוואטסאפ ללא ספק אכן חוסך זמן, אבל כמכלול, בסופו של דבר, הוא גוזל הרבה יותר זמן מאשר פלאפון כשר. "כל דרישת שלום קלאסית עלולה להתפתח לשו"ת שלם הלוך וחזור, שלא לדבר על קבוצות. כל ההלוך וחזור הזה שורף זמן חשוב ויקר", הוא מסביר.

על תגובת הסביבה הוא אומר "כשפוגשים אדם עסוק מאוד, ואין לו וואטסאפ, התגובה הספונטנית היוצאת מפיו של האחר היא 'פששש...' או 'אתה גדול' כאות כבוד והערכה. זה נותן הרגשה מיוחדת".

"הנקודה הכי חשובה היא הדוגמא לילדים. הרי הם מתחנכים במוסדות החינוך שלנו, והחינוך הוא כל הזמן נגד כל המכשירים האלו, וכשהם מגיעים הביתה ורואים שלאבא שלהם יש את זה, זה יוצר אצלם פיצוץ ערכי. הם מאבדים את שיווי המשקל הערכי, את האימון במערכת", הוא מוסיף.

לשאלה 'האם יש רגעים קשים?', הוא משיב בכנות "התשובה היא כן. אולם תמיד עושים את השיקול של רווח מול הפסד, והרווח הערכי והרוחני, החינוכי והמשפחתי, הוא הרבה יותר גדול".

משה בן-פורת, בעל חנות בזאר, מספר על ההתנהלות מול הספקים ללא שימוש בוואטסאפ "הסוד הוא כשאנחנו עומדים על שלנו בכל התוקף, הם באים לקראתנו... ברגע שאתה סוחר הגון ומשלם עבור הסחורה, הם לא מוותרים עליך, ורצים אחריך בכל דרך שתבחר".

ישראל וועג, קבלן בנייה במקצועו, מודה כי השימוש בוואטסאפ יכול להפוך את התקשורת בעבודה ליותר קלה ומהירה.

"העבודה מצריכה קשר רציף בין הקבלן ללקוחות, ובין הקבלן לאדריכלים. הקבלן גם אמור לקבל אישור מהמהנדס על הקונסטרוקציה (ברזלים) באתר העבודות לקראת היציקה, וכמובן לתקשר מול כל מיני לקוחות לגבי שינויים בתוכניות", הוא מספר על עבודתו.

"אין דבר בתחום ניהול הבניה שלא ניתן לעשות את זה בלי סמארטפון, הכול אפשרי. השאלה זה רק עניין של קושי, כמה להתאמץ בשביל הדברים, ולכן לכל אחד יש בחירה, עד כמה הוא החליט ששווה לו להתאמץ בשביל להחזיק טלפון כשר".

הוא מסביר בעניין  הקושי כי הכול עניין של הסתכלות וגישה, "האמת, שמעולם הדבר לא היה קשה לי, וזאת כי אני זוכה להימנות על חסידי סלונים, ואם הרבי אומר שלא, אז לא".

על תגובת הקולגות לעבודה הוא אומר "אנשים גם מהעבר השני מאוד מעריכים את זה. לפליאתם על כך שאין לי את המכשיר אני פשוט עונה להם: 'אני 'דוס' ולכן אין לי מכשיר ואני גאה בכך', והם מרכינים ראש ומבינים טוב על מה אני מדבר".

* * *

יש לכם סמארטפון לא מוגן, ואתם מעוניינים לעשות צעד קדימה? אופציה אחת היא שימוש בסמארטפון מוגן שניתן לרכוש, כמו של חברות הדרן, נתיב, מושגח, מהדרין פלוס ועוד. אופציה אחרת היא התקנת אפליקציית סינון על גבי מכשיר הסמארטפון הרגיל שקיים אצלכם, כמו של נטספארק, רימון ועוד.

קראו קצת על סמארטפון מוגן או לחילופין על אפליקציית הסינון. תגששו. תעכלו. תחשבו. מי יודע, אולי בסוף עוד תמליצו גם אתם לחברים.

צפו בדבריו העוצמתיים, הזועקים מלב כואב, של ריצ'רד וויליאמס ראפר אמריקאי ופעיל זכויות:

אולי יעניין אתכם:

ילד שלוקח ניקוטין: "הוא היה אחוז אמוק. הפך לזומבי"

תגיות:סמארטפוניםוואטסאפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה