זוגיות ושלום בית

אני לחוץ וטעון, אז אני יוצא מהבית. האם אני נוהג נכון?

לאחר כמה שנים שהבלגתי ושתקתי לנוכח התנהגותה, מתוך לחץ נפשי לא יכולתי לסבול עוד, והייתי יוצא מן הבית לזמן מה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני נשוי לאשתי קרוב לשלושים שנה, וכבר מתחילת נישואינו השתדלתי מאוד לכבד את אשתי, לתת לה הכל כדי שתרגיש שאני מחובר אליה. למרות זאת, אשתי לא הייתה רגישה די לצרכי, לא הבינה לקשיי, ואפילו הגיעה למצב של זלזול כלפי. לאחר כמה שנים שהבלגתי ושתקתי לנוכח התנהגותה, מתוך לחץ נפשי לא יכולתי לסבול עוד, והייתי יוצא מן הבית לזמן מה. ופעמים אפילו לכמה ימים כדי להירגע, כדי לא להגיב בתקיפות לנוכח הלחץ שאני טעון בו. שאלתי היא: האם התנהגותי נכונה? ואם לאו, מה כן עלי לעשות?

* * * 

הרגש הוא ספונטני ולא ניתן למחקו או לבטלו, ניתן רק להדחיקו ובדרך כלל באופן שיבוא לידי ביטוי בהמשך. אחת הדרכים לתקשורת טובה ובונה בין אנשים, היא היכולת להביע מה אנו מרגישים ולהבין את רגשותיו של האחר.

גם בין בני זוג הבעה ותיקוף של רגשות, מהווים אבן פינה מהותית כחלק מבניית אינטליגנציה רגשית, המתפתחת ביניהם ומובילה לקרבה רגשית ונפשית. מאידך, הימנעות מחשיפת רגשות יוצרת תסכול המוביל לכעס עד כדי  עוינות.

הדרך הנכונה ביותר להביע רגש, היא תחילה לומר אותו, להכיר בו, ולבטא אותו, ובכך אנו מבטאים את מה שאנו מרגישים, ויוצרים בסיס להכלת הרגש שביטאנו. כל רגש הוא לגיטימי ויש לתת לו מקום, ובשיח נכון אפשר לבחון מה גורם לנו לאותה תחושה, מה אחראי בתוכנו לאותו רגש, ובעקבות איזו חוויה הוא נוצר, והכי חשוב מה אנחנו יכולים לבחור ולעשות אחרת בכדי להרגיש טוב יותר. ככל שנתמיד להתאמן בהבעת רגשות, התקשורת הזו תיהפך להיות חלק מהחיים, ותקנה תחושת שייכות וחיבור בתוך הקשר.

יש לתת מקום לרגשות חיוביים, שחשיבותם רבה לאין ערוך. לרגשות החיוביים יש תפקיד עצום, הרבה מעבר לתחושה הנעימה שהם מעניקים לנו. הם מעצימים את היכולות שלנו האינטלקטואליות, הפיזיות והחברתיות, וגורמים לנו לצבירת כוחות שאפשר להישען עליהם, ומהווים חוסן כאשר יש איום בחיינו.

כל אחד מאתנו נולד עם מגוון של רגשות. הבעיה מתחילה כאשר אנו לא משלימים עם כל החבילה, ולא מרשים לעצמנו להרגיש את מה שאנו מרגישים. כשאנחנו מדחיקים את הרגשות השליליים שלנו, אנחנו מפריעים גם לרגשות החיוביים שלנו להתבטא, ולכן כשאנחנו מנסים לדכא רגשות, אנחנו בעצם משיגים את התוצאה ההפוכה.

חשוב להבין, שרגשות חיוביים ושליליים אינם סותרים זה את זה אלא משלימים, וכשאנו מרשים לעצמנו פשוט להרגיש, אנו מאפשרים לעצמנו להיות אנושיים.

על כן, על לבעל לבטא את רגשותיו, ולא לצאת מהבית כדי לברוח כביכול מהכאב, כי כאשר ההרגשות השליליים נדחקים בפינה בלב ולא מאפשרים להם להתבטא כהוגן, הרי שעם הזמן גורמים לאדם תסכול נורא ובריחה מהחיים. 

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנותזוגיותטובה".Dp0533165281@gmail.com 

תגיות:הרב דניאל פנחסובזוגיות ושלום בית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה