חדשות בריאות

ד"ר אלרעי פרייס: "המגפה מכפילה את עצמה, יותר מ-100 נפטרים בגל הרביעי"

בדיון בוועדת החוקה, הסבירה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, את משמעות הזינוק בנתוני התחלואה: "אלו נתונים של מגפה, עם מקדם הדבקה של 1.4-1.3. כ-1.5% מהמאומתים הופכים לחולים במצב קשה או קריטי"

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 12:33)

ועדת החוקה של הכנסת דנה היום (שני) בתקנות התו הירוק, שנכנסו אתמול לתוקף. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הציגה בישיבה את הזינוק בנתוני התחלואה: "כיום יש 349 בני אדם במצב קשה או קריטי, כשלפני כחודש וחצי היו כ-25-20. בגל הרביעי יש כבר מעל 100 נפטרים – זו גם עלייה, אחרי שתקופה ארוכה לא היו נפטרים".

"הנתונים האלה הם נתונים של מגפה, עם מקדם הדבקה שבין 1.3 ל-1.4", הבהירה אלרעי פרייס. "המספרים מוכפלים כל שבוע-עשרה ימים, תלוי במקדם ההדבקה. כ-1.5% מהמאומתים הופכים לחולים במצב קשה או קריטי, וכשיש אלפי מאומתים זה מתחיל להצטבר".

"לפני החיסונים כ-3% מהמאומתים הפכו לחולים קשים וקריטיים. בגלים הקודמים לא היינו אף פעם במצב שמקדם ההדבקה היה לאורך שבועות 1.3 – זה מקדם הדבקה מאוד גבוה. זה נראה יציב, אבל המשמעות היא שהמגפה מכפילה את עצמה, זו מגפה לא יציבה".

אלרעי פרייס ציינה, כי בין 180 ל-200 מאומתים ביום הינם ישראלים שחזרו מחו"ל. היא הסבירה את ההחלטה לתת בשלב זה חיסון שלישי לאנשים בגילאי 60 ומעלה בלבד: "אנחנו לא רואים חולים קשים וקריטיים בקרב מחוסנים מתחת לגיל 60, רואים רק מגיל 60".

בהתייחסה להחלטת קבינט הקורונה להרחיב את מגבלות התו הירוק, אמרה בכירת משרד הבריאות: "אף אחד לא חושב שנרד למקדם הדבקה 0.8, אבל נבלום את המגפה וזה יסייע לא להגיע למגבלות יותר חמורות. כל ההפעלות של הגבלות, תו ירוק כזה או אחר, הן כדי להאט את ההדבקה ואת קצב המגפה, כדי שלא נמצא את עצמנו בעוד עשרה ימים עם 7,000 מאומתים". 

באשר לאפשרות של הטלת סגר, הדגישה אלרעי פרייס כי "סגר זה לא גזירת גורל. מה שמנצח מגפות זה חיסונים, ולא סגר. סגר זה אמצעי טקטי שעוזר להוריד תחלואה לזמן קצר. אנחנו מנסים לא להגיע לכך. לכן צריך להפעיל את כל הכלים כדי להאט את המגפה – כולל תו ירוק ותו סגול".

אלרעי פרייס הסבירה את המודל החדש להפעלת נתב"ג, שפורסם אתמול על ידי משרד הבריאות וצפוי לקבל את אישור הממשלה ולהגיע לאישור ועדת החוקה: "הרעיון של המודל החדש הוא לזהות מדינות שהן בסיכון מאוד גדול לנו, כאלו שיש בהן וריאנטים שלא היינו רוצים שייכנסו לישראל, כמה תעבורה מגיעה מהן ומה צפי כניסת הווריאנטים לישראל. מודל המשקלל את כל אלו ויוצר ניקוד. כרגע נכנסו ארבע מדינות לפי המודל הזה".

"המטרה היא לזהות גם מדינות בסיכון נמוך. הרשימה הצטמצמה מ-14 מדינות לשש מדינות. אם זה יאושר, זה יבוא לפתחכם בשבוע הבא. המטרה היא איך לצמצם נסיעות למינימום הכרחי ולזהות מדינות יותר בטוחות".

לדברי אלרעי פרייס, "המתווה נדון אתמול בערב וטרם אושר. התחייבנו לפרסם ביום ראשון את רשימת המדינות. ההחלטה העקרונית אושרה על ידי הקבינט, אך לא רשימת המדינות. אושר עקרונית שיהיו מספר מדינות בסיכון מרבי ויהיו מספר מדינות שניתן יהיה לחזור מהן ללא בידוד. התהליך אושר במשרד הבריאות, ותהיה התראה מספיק מוקדמת להיערכות לכך".

תגיות:נתב"גנגיף הקורונהשרון אלרעי פרייסתו ירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה