חדשות בריאות

דוח חדש: 600 חולים קשים בעוד שבועיים, חשש לקריסת בתי החולים

מנתוני הדוח, שפורסם על ידי צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית והדסה, מקדם ההדבקה R עלה חזרה מעל ל-1, וקיים חשש כי בתי החולים לא יעמדו בעומס: "הסיכון הנוכחי מחייב פעולה נמרצת"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית ומהדסה בירושלים, המנטר באופן יומי את מצב תחלואת הקורונה בישראל, הציג בצהריים (חמישי) בפני קבינט הקורונה דוח חדש, ממנו עולה כי בעוד שבועיים עלולים להיות בישראל 600 חולים במצב קשה: "התחזית קדימה – סיכון משמעותי להתדרדרות מהירה".

הדוח מלמד, כי ישראל לא הצליחה להמשיך את הבלימה של הגל השני שהתרחשה בסוף יולי, ולהפוך אותה לירידה ממשית ומתמשכת בהדבקה ובתחלואה בבתי החולים. עוד עולה, כי כרגע לא מסתמנת התמתנות בתחלואה, אלא להיפך: "מתחילת חודש יוני לא נרשמה אף לא פעם אחת של ירידה או התמתנות משמעותית בכמות החולים החדשים המתווספים מדי יום, שנמצאים במצבים בינוני וקשה. עקומת הנפטרים חדה יותר וכמותית גבוהה משמעותית מהגל הראשון". 

(דוח צוות החוקרים, האוניברסיטה העברית)(דוח צוות החוקרים, האוניברסיטה העברית)

צוות החוקרים – הכולל את פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' רן ניר פז, פרופ' דורון גזית, פרופ' רונית קלדרון מרגלית, פרופ' נדב כץ וד"ר מיכאל אסף – הבהיר כי הגל הנוכחי עלול להפוך ללא יציב: "מספר החולים החדשים במצבים בינוני וקשה עולה באופן מובהק. עלייה זו, יחד עם העלייה בנדבקים, מצביעה על יציאה מיציבות – צפי לעלייה מהירה בתקופה הקרובה בחולים במצב קשה בבתי החולים. בתרחיש נומינלי יהיו 600 חולים במצב קשה בעוד שבועיים".

(דוח צוות החוקרים, האוניברסיטה העברית)(דוח צוות החוקרים, האוניברסיטה העברית)

מנתוני המעקב עולה, כי מקדם ההכפלה האפקטיבי נמצא כיום מעל 1, ומצוי במגמת עלייה. כזכור, לפני כחודש פרסם צוות החוקרים תחזית אופטימית יחסית, לפיה מקדם ההכפלה ירד מתחת ל-1, ככל הנראה בגלל הצעדים שננקטו בזמנו לבלימת המגפה ובראשם איסור ההתקהלויות. אלא שכעת מקדם ההכפלה החדש מעלה את החשש להגעה למצב של אי ספיקה בבתי החולים, בו מחלקות הקורונה עלולות לקרוס: "בתרחיש המחמיר, לא ניתן יהיה למנוע פריצה של סף הספיקה שהוגדר בעבר. יש להיערך להתממשות מהירה של התרחיש המחמיר. הסיכון הנוכחי מחייב פעולה נמרצת".

ברקע העלייה בנתוני התחלואה, התכנס בצהריים קבינט הקורונה כדי לדון בהטלת הגבלות נוספות. בפני השרים הוצגה הרשימה המעודכנת של היישובים ה"אדומים", הכוללת כ-30 יישובים ואזורים ברחבי הארץ. בין הערים החדשות שנכנסו לרשימה נמצאות בני ברק, אלעד ונצרת. לרשימה הוכנסו גם 12 שכונות בירושלים: א-טור, א-שייח, א-סוואנה, אזור התעשייה ענתות, באב א-זהרה, הרובע המוסלמי, הרובע הארמני, הרובע היהודי, הרובע הנוצרי, ואדי ג'וז, שועפט ומחנה הפליטים שועפט, עיסאוויה ושייח ג'ראח. שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מציעים להטיל סגר כללי על שמונה הערים ה"אדומות" ביותר ולהטיל עוצר לילי בשאר הערים האדומות. גורם בכיר במשרד הבריאות העריך, כי אם לא יחול שיפור במצב התחלואה – לא יהיה מנוס מהטלת סגר מלא ברחבי המדינה.

תגיות:האוניברסיטה העבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה