חדשות בארץ

בדרך לאישור: ועדת החוקה תדון בחוק הנורבגי

ועדת החוקה תקיים מסלול דיונים מהיר בחוק הנורבגי כדי להכינו לקריאה ראשונה. החוק יאפשר לשרים וסגני שרים להפסיק את חברותם בכנסת למשך תקופת כהונתם בממשלה, כדי לאפשר לבאים אחריהם ברשימה להיכנס לכנסת

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת החוקה של הכנסת תתכנס הבוקר (ראשון) בשעה 10:00 לדון בסעיפי החוק הנורבגי, כדי להכינו לקריאה ראשונה, זאת לאחר שביום רביעי האחרון הוא אושר בקריאה טרומית. הדיון בחוק, המתקיים בהליך מואץ, יימשך גם מחר בבוקר. ההצעה צפויה לקבל את אישור חברי הוועדה ולחזור למליאה.

החוק הנורבגי נועד לאפשר לשרים ולסגני שרים להפסיק את חברותם בכנסת למשך תקופת כהונתם בממשלה, כדי לאפשר לבאים אחריהם ברשימה להיכנס לכנסת. על פי נוסח החוק, שנחקק בכנסת ה- 20 כהוראת שעה, המודל הנורבגי הוחל רק על חבר כנסת אחד מכל רשימת מועמדים. בניגוד לכך, על פי ההסדר המוצע עתה, בכל סיעה יוכלו להפסיק את כהונתם לפי ההסדר בין 1 ל- 5 חברי כנסת, וזאת בהתאם למפתח שנקבע על פי גודל הסיעה ומספר חברי הכנסת הנמנים עם הסיעה שאינם שרים או סגני שרים.

בקריאה הטרומית הצביעו 66 חברי כנסת בעד החוק מול 42 מתנגדים. חבר הכנסת רם שפע (כחול לבן), שהיה בין יוזמי ההצעה, אמר בדיון: "הרבה מאוד מילים נשפכו על החוק הנורבגי, חלקן מדויקות יותר חלקן מדויקות פחות. לחוק הזה יש תכלית אחת מהותית והיא – לחזק את משכן הכנסת, ולייצר מציאות שבה אחרי שנה וחצי בלי ועדות כנסת מתפקדות כמו שציבור זקוק להן, סוף סוף נוכל להקים את ועדות הכנסת, ולייצר במקביל מציאות שבה יהיו חברי כנסת שיכולים למלא את תפקידם, לעבור בין הוועדות כמו שצריך ולהתייחס לדיון בצורה מעמיקה".

במסגרת החוק, כחול לבן צפויה להכניס חמישה נציגים חדשים מהרשימה המקורית עמה רצה לכנסת – שלושה מתוכם משתייכים ליש עתיד ולתל"ם. בעוד יוראי להב הרצנו, איש יש עתיד, יחבור לסיעת יש עתיד-תל"ם, בכחול לבן מנהלים מגעים עם מיכל קוטלר וונש, חברת תל"ם, ועם תהילה פרידמן (יש עתיד) כדי לשכנען להצטרף לקואליציה. תמורת עריקתן, הוצע להן לכהן כיושבות ראש של ועדות בכנסת מטעם כחול לבן.

בקרב המפלגות האחרות, החוק הנורבגי יאפשר לש"ס להכניס 3 נציגים חדשים, וכך גם ליהדות התורה. מהליכוד ייכנסו 2 חברי כנסת חדשים. מפלגת העבודה תוותר על השימוש בחוק, שכן הבאים בתור ברשימה הם אילן גילאון ועומר בר לב, המתנגדים לממשלת נתניהו-גנץ.

תגיות:כחול לבןהחוק הנורבגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה