חדשות בעולם

נוסעת על ספינת הנופש "ווסטרדם" אובחנה כחולת קורונה, חשש מהתפשטות הנגיף בעולם

אזרחית אמריקנית, ששהתה על ספינת הנופש שעגנה בקמבודיה, הגיעה למלזיה ואובחנה כחולה בנגיף הקורונה. 14 נוסעים אמריקנים, ששהו על ספינת ה"דיימונד פרינסס" מול חופי יפן, ופונו ממנה עם מאות אזרחי ארצות הברית, אובחנו כנשאי קורונה. במרכז הרפואי שיבא בתל השומר נערכים לקליטת הנוסעים הישראלים שעל הספינה, עם חזרתם לישראל

ה"ווסטרדם" (צילום: שאטרסטוק)ה"ווסטרדם" (צילום: שאטרסטוק)
אא

אזרחית אמריקנית, שהייתה בין נוסעיה של ספינת הנופש "ווסטרדם", אובחנה שלשום (שבת) כחולה בנגיף הקורונה. כך דיווחו כלי תקשורת בארצות הברית. הספינה, ועליה 1,454 נוסעים ו- 802 אנשי צוות, הורשתה ביום חמישי האחרון לעגון בקמבודיה, לאחר מסע תלאות בים שנמשך כשבועיים, במהלכם סירבו חמש מדינות לאפשר את כניסתה לתחומן.

חברת "הולנד אמריקה", המפעילה את הספינה, מסרה בתחילה כי כל האנשים ששהו על הספינה לא סבלו מסימפטומים של הנגיף. לאחר תשאול ובדיקות שעברו, שטיבן אינו ברור, הרשויות בקמבודיה התירו להם לרדת מהספינה ולהמשיך בדרכם. אלא שהנוסעת האמריקנית, בת 83, שהמריאה בטיסת שכר מקמבודיה למלזיה, חשה ברע בנמל התעופה הבין-לאומי של קואלה למפור ואובחנה כמי שנדבקה בנגיף. היא פונתה לבית חולים, ומצבה יציב.

ה"ווסטרדם" נמצאת כעת בקמבודיה, ועל סיפונה נותרו 233 נוסעים ו- 747 אנשי צוות. מאות נוסעים ירדו מכלי השיט, בדרכם ליעדים אחרים – עובדה המקשה על איתורם ובדיקתם, ומעלה את החשש להאצת התפשטותו של הנגיף הקטלני מחוץ לשטח סין. ויליאם שפנר, מומחה למחלות מדבקות מהמרכז הרפואי באוניברסיטת ואנדרבילט בטנסי שבארצות הברית, אמר בריאיון ל"ניו יורק טיימס" כי ייתכן ומדובר ב"נקודת מפנה" במאבק הגלובלי למנוע את התפשטות המחלה.

בהודעה מעודכנת שפורסמה אתמול על ידי "הולנד אמריקה" נאמר, כי לא התקבלו דיווחים נוספים על נוסעים או אנשי צוות הסובלים מסימפטומים של הקורונה. בחברה הדגישו, כי במהלך מסעה של הספינה בים לא התגלו אינדיקציות למקרי הידבקות. עוד נמסר, כי הנוסעים שירדו מהספינה יעודכנו על ידי רשויות הבריאות במדינותיהם במידע החדש. ד"ר גראנט טרלינג, הרופא הראשי של החברה, אמר כי היא פועלת ב"שיתוף פעולה הדוק" עם מומחי בריאות מובילים בעולם: "המומחים הללו עובדים עם רשויות הבריאות הלאומיות הנוגעות בדבר כדי לחקור ולעקוב אחר האנשים שייתכן והיו במגע עם הנוסעת".

 

99 חולים נוספים על "ספינת הקורונה" מול חופי יפן

בתוך כך, 99 נוסעים נוספים על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס", הנתונה בהסגר מול חופי יפן, אובחנו כנשאי קורונה. כך נמסר היום מרשויות הבריאות היפניות. בכך עלה מקרי ההידבקות על הספינה ל- 454, מתוכם 18 במצב קשה. רשימת הנשאים החדשים כוללת 14 נוסעים אמריקנים, שפונו מהספינה יחד עם כ- 300 אזרחים אמריקניים.

במחלקת המדינה האמריקנית, שניהלה את המבצע להחזרתם של האזרחים לארצות הברית, הוחלט – בתיאום עם מחלקת הבריאות של הממשל – שלא להשאיר את 14 הנוסעים ביפן, מאחר ולא סבלו מסימפטומים של הנגיף: הם הועלו לשני המטוסים שהמריאו מיפן, והופרדו משאר הנוסעים. בשעות הבוקר נחתו המטוסים בבסיסים צבאיים בטקסס ובקליפורניה, והנוסעים הועברו לבידוד של 14 ימים. בבתי חולים ביפן נמצאים 44 אזרחים אמריקנים נוספים, שהיו על סיפון ה"דיימונד פרינסס" ואובחנו בשלב מוקדם יותר כנשאי קורונה. 

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, ושגרירת ישראל ביפן, יפה בן ארי, נפגשו הבוקר עם נציגי משרד הבריאות היפניים. הפגישה התקיימה על מנת לסכם את מצבם של הנוסעים הישראלים שעל ספינת הנופש ואת שחרורם מהבידוד.

שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, הנחו את המרכז הרפואי שיבא בתל השומר להיערך לקליטת הישראלים. עם חזרתם לישראל, ייקלטו הנוסעים ביחידה נפרדת במרכז הרפואי, שתאויש על ידי צוות ייעודי ונפרד שהוקצה לצורך משימה זו בלבד. במהלך ימי שהייתם ביחידה הייעודית, ימשיך המרכז הרפואי בפעילותו השוטפת, וזאת תוך הפרדה מלאה – פיזית ותשתיתית – ממתחם הבידוד.

"אנחנו עובדים בתיאום עם שלטונות יפן, משרד החוץ וכל גופי החירום במדינה על מנת להשיב ארצה את הנוסעים על הספינה בשלום", אמר ליצמן. "נעשה זאת תוך הקפדה יתרה על בריאות אזרחי מדינת ישראל והקפדה על בריאות הנוסעים. הנחיתי את בית החולים להיערך למהלך הלוגיסטי המורכב".

בר סימן טוב ציין, כי "הטיפול בהבאת הנוסעים מהספינה הוא אירוע לוגיסטי ורפואי מורכב". הוא הודה לגורמים הפועלים בנידון, וכן לגופי החירום בארץ הפועלים בתיאום עם משרד הבריאות על מנת לעכב את הגעת הקורונה לארץ: "נמשיך לפעול בהנחת עבודה שהנגיף בישראל, תוך שמירה מירבית על ערך בריאות הציבור".

משרד הבריאות הודיע אתמול על הרחבת חובת הבידוד לישראלים החוזרים מיעדים שונים באסיה, מעבר לבידוד שהוטל עד עתה רק על השבים מסין. בהתאם להוראה החדשה, בידוד הבית יחול גם על החוזרים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו. על הנוסעים החוזרים מיעדים אלו לשהות בבידוד בית במשך 14 ימים ממועד שהייתם האחרונה במקומות אלו – פרק זמן המוגדר כתקופת הדגירה של הנגיף. על מחויבי הבידוד נאסר לצאת למרחב הציבורי; אסור להם לשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות.

במשרד הבריאות הוסיפו, כי במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה – יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל על הגעת המטופל. בכל מקרה, יש לכסות את הפה והאף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

רשויות הבריאות בסין עדכנו הלילה, כי 105 בני אדם מתו במהלך היממה האחרונה ברחבי המדינה כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה. בכך עלה מספרם הכולל של הקורבנות בסין ל- 1,770. מחוץ לסין, נמסר עד כה על 5 מקרי מוות, האחרון שבהם אתמול בטיוואן. בסוף השבוע דווח על קורבן ראשון מחוץ לאסיה – תייר סיני בשנות ה- 80 לחייו, שמת בבית חולים בפריז. שלושה מקרי מוות נוספים אירעו בהונג קונג, בפיליפינים וביפן.

תגיות:סיןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה