זוגיות ושלום בית

אשתי אף פעם אינה מרוצה ממני!

אני עושה כל כך הרבה בשביל אשתי, אם כך למה היא מתלוננת כל הזמן ומספרת עד כמה קשה לה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני בעל שמסור לאשתי, הן בעזרה בבית, והן בטיפול בילדים, והן במחויבות שלי כלפי בני הבית. בכל הזדמנות שאני יכול להקל על אשתי - אני עושה, כדי שלאשתי יהיה טוב. לעומת זאת, כשאשתי מגיעה הביתה, לא זו בלבד שאינה מפרגנת לי על כל מה שעשיתי בעבורה, אלא אף מתלוננת בפני מה לא טוב לה ועל קשייה המטרידים אותה, עד כדי שהגעתי למסקנה: לא משנה מה אעשה בשבילה, היא אף פעם לא תהיה מרוצה! שאלתי היא: מה לעשות כדי שתהיה מרוצה ושתפסיק להתלונן?

 * * *

כאשר הבעל מגלה כלפי רעייתו סימנים חיוביים, ומקדיש מזמנו בטיפול בילדים, בעזרה בסידור ובניקיון הבית כדי להקל עליה, נוצר ברגשותיה של האישה איזשהו חיבור לבעלה, התעוררות של קשר רגשי וקירבה אליו בעקבות עזרתו, וכתוצאה מכך מתפתחת בה הצורך לחלוק עמו קושי או מועקה כל שהם המטרידים אותה.

שתי סיבות לדבר: כיוון שיש לאשה קרבה רגשית לבעלה כתוצאה מעזרתו, משום כך היא מרגישה שהוא האדם הראוי והמתאים ביותר לשתפו בקשייה, כי הרי הוא מבין אותה ואת צרכיה; והן מצד שהאישה רוצה להדגיש בסיפור קשייה, עד כמה שהיא מסורה ומעניקה לבני ביתה למרות קשייה ומצב רוחה, וחשוב לה שבעלה, החולק עמה את גורלה, הוא זה שיידע עד כמה היא מסורה.

כיון שהקב"ה טבע בנפשה של האישה את הצורך לספר את קשייה לבעלה, לכן יש לבעל בתחילה להזדהות עם קשייה של אשתו, כדי לתת לה את התחושה שהוא מבין ושותף לקשייה. לאחר זמן מה, עליו לפתח עמה שיחה על דרך הפעולה הנכונה, העשויה להקל על קשייה. בדרך זו הוא ממלא את צרכיה הטבעיים, וגורם לה בכך לתחושה של תמיכה וחיבור.

כאשר האישה תרגיש כי אכן בעלה מחובר אליה רגשית ומבין את תחושת מצבה וקשייה, לא זו בלבד שתפסיק את ביקורותיה ותלונותיה על בעלה, אלא אף תפרגן על עזרתו, ותראה לו עד כמה שהיא מכבדת ומוקירה את מעשיו, ואת רגישותו כלפיה. 

על אף הצורך הטבעי של האישה לספר את מצוקותיה בפני בעלה, ישנו מהעבר השני הצורך של הבעל לשמוע שלאשתו טוב ושהיא מאושרת בזכותו. הגם שיש סתירה בצרכים של הבעל והאישה, מכל מקום במצב זה על הבעל להתעלות על עצמו, ולהקשיב למצוקותיה ולהזדהות עם קשייה, על אף שזה נגד טבעו.

ומכל מקום, מגיעה כאן העצה לאישה – שאם את רוצה לגרום לבעלך נעימות בחיי הזוגיות, לגרום לו לרצות בהמשך הקשר ולהביא אותו לרצות לשהות יותר בבית ושישוחח איתך - כדאי לך מאד שבנוסף לסיפורי מצוקתך, תשתדלי לספר לו עד כמה טוב לך בזוגיות עמו, ושאין בעולמך דבר המשמח יותר מאשר הוא. אמירות מעין אלו יגרמו לו להשקיע בך הרבה יותר, הן בחשיבה והן במעשה.

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה". Dp0533165281@gmail.com  

תגיות:שלום ביתזוגיותהרב דניאל פנחסוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה