פיתוח האישיות

כך משפיעה ההתנהגות שלכם על ההכנסות החודשיות שלכם

כאן מדובר בתפיסת עולם, בזווית ראיה, במודעות עצמית, ביכולת שלך לנהל את עצמך עם שיקול דעת מלא, ולא להיות מנוהל ע"י דפוסי חשיבה ותפיסות עולם שנרכשו ללא מודעות וללא שום ביקורת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשאנו באים לדבר על הגדלת הכנסות, כמו על התנהלות כלכלית תקינה, עלינו לקחת בחשבון שני מרכיבים עיקריים המלווים אותנו:

האחד – המספרים.

השני – ההתנהגות.

 

המספרים

זהו הצד המתמטי של העניין. כולנו מבינים שכדי להעלות את רף ההכנסות, אנחנו צריכים להציב יעדים מספריים שעומדים במקום גבוה יותר מהמקום שבו אנו נמצאים כיום, וממילא עלינו לדעת את מצבנו כעת לאשורו, קרי: מהם המספרים שאני נמצא בהם כיום, מהן ההכנסות שלי לעומת ההוצאות שלי וכו'. רק לאחר מכן אוכל להגדיר את היעדים החדשים שלי. את זה כולנו מבינים. מה שלמרבה ההפתעה לא כולנו לוקחים בחשבון, למרות חשיבותו הקריטית, זהו החלק השני שמרכיב את הפרנסה שלנו – ההתנהגות.

 

ההתנהגות

זווית המבט שלנו על החיים ועל עצמנו, התגובות שלנו לאתגרים, ההתנהלות היומיומית בכל שטחי החיים, דרך ההתמודדות שלנו מול פיתויים ומול הצדדים החלשים שלנו – כל אלו הופכים להיות מרכיבים קריטיים כשאנו באים לדבר על התנהלות כלכלית בכלל, ועל הגדלת הכנסות בפרט. את כל זה נכנה בשם "התנהגות כלכלית".

דוגמא מופלאה לכך נותן פרופסור דן אריאלי בספרו "לא רציונאלי ולא במקרה": אתה צריך לקנות עט שמחירו 8 ₪, הולך לחנות שמתחת לביתך ומגלה ששם הוא נמכר ב-16 שקלים. רחוב לידך יש חנות שמוכרת את העט בשמונה שקלים. האם אתה הולך לחנות השנייה? כן. אבל מה קורה כאשר אתה צריך לקנות חליפה, נכנס לחנות ושומע שהמחיר הוא 508 ₪, ואתה יודע שרחוב ליד תוכל לקנות אותה חליפה ב 500 ₪ בלבד. האם אתה הולך לשם? לא. מה ההבדל? בשני המקרים מדובר בחיסכון של אותו סכום!

דוגמא נוספת: מהי התחושה של האדם הממוצע בימינו, הרוכש רכב במצב סביר תוצרת קוריאה, לעומת התחושה שהיתה לאדם שרכש מרצדס חדשה לפני 40 שנה? התשובה ברורה: בעל המרצדס יצא עם תחושת גאווה וסיפוק, לעומת הראשון שהזכרנו, שיוצא בתחושה של כמעט מסכן... מדוע זה כך? הרי כל רכב ממוצע של זמננו משופר בהרבה מהמרצדס שהיתה לפני ארבעים שנה! מהיר יותר, נח יותר, עם מזגן, מערכת חשמל, מערכת שמע ועוד ועוד... אז מה מרכיב את דפוסי ההתנהגות שלנו, וממילא עלול להשפיע על החלטות גורליות שישפיעו על כל חיינו?

במאמר זה, התשובות מעניינות אותנו פחות. הנקודה שעליה אנחנו צריכים להתעכב היא השאלה על עצמנו... ההבנה של דפוסי החשיבה וההתנהגות שלנו. זה נקרא "כלכלה התנהגותית". כאן לא מדובר במספרים. כאן מדובר בתפיסת עולם, בזווית ראיה, במודעות עצמית, ביכולת שלך לנהל את עצמך עם שיקול דעת מלא, ולא להיות מנוהל ע"י דפוסי חשיבה ותפיסות עולם שנרכשו ללא מודעות וללא שום ביקורת.

לכן, כשאנו באים לייעל את עצמנו בתחום הכלכלה, עלינו לתת את הדעת על שני התחומים בו זמנית: החלק המתמטי, ולא פחות מזה (אם לא יותר), החלק ההתנהגותי שלנו.

אתם מוזמנים להיכנס לקמפוס היהודי ולצפות בסדנא שתעזור לכם להגדיל את ההכנסות החודשיות שלכם.

זאב ארן הוא מחבר הספר "בדרך שאדם רוצה". לרכישת הספר לחצו כאן.

תגיות:הכנסותהקמפוס היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה