חדשות בארץ

האם אהוד ברק בדרכו חזרה לחיים הפוליטיים?

מתרבים הסימנים שראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, יודיע בקרוב על כוונתו להתמודד בבחירות לכנסת ה- 22. בין האופציות אותן הוא שוקל: ריצה עצמאית בראשות מפלגת העצמאות אותה הקים ב- 2011, הקמת מפלגה חדשה או התמודדות על ראשות מפלגת העבודה

ברק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ברק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

בדרכו לכנסת? מתרבים הסימנים שראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, יודיע בקרוב על חזרתו לחיים הפוליטיים ועל כוונתו להתמודד בבחירות לכנסת ה- 22. כך מעריכים במערכת הפוליטית.

מדיווחים שונים עולה כי ברק שוקל מספר אופציות. על פי הידיעה אמש (שני) של דפנה ליאל בחדשות 12, הוא שוחח בימים האחרונים עם חברי כנסת במפלגת העבודה וביקש מהם שיסייעו לו להתמנות ליו"ר זמני של המפלגה, לתקופה של שנה בסופה יעביר את המושכות ליו"ר קבוע. מתי טוכפלד דיווח ב"ישראל היום" כי יו"ר העבודה אבי גבאי – הנמצא תחת לחץ כבד להודיע על התפטרותו, בעקבות התבוסה בבחירות והמשא ומתן שניהל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הצטרפות לממשלתו – תומך בברק. מינויו של ברק לראשות המפלגה יאפשר לגבאי להישאר כמספר 2 שלו, זאת באם יחליט להישאר בחיים הפוליטיים.

אלא שרצונו של ברק לחזור לראשות העבודה מתנגש עם כוונתם של חברי כנסת לא מעטים במפלגה להתמודד בעצמם על תפקיד היו"ר בבחירות המקדימות שייערכו בקרוב. אופציה רצינית נוספת הנשקלת על ידי ברק היא לרוץ באופן עצמאי. לצורך כך הוא יוכל להשתמש בפלטפורמה של מפלגת העצמאות, אותה הקים ב- 2011 כאשר נטש את מפלגת העבודה.

דני זקן דיווח ב"גלובס" כי מסלול נוסף שנבחן על ידי ברק הוא הקמתה של מפלגה שתיקרא "המחנה הדמוקרטי" – גוף פוליטי חדש, שיפעל להתאחד עם מפלגות השמאל הקיימות ולייצר גוש שמאלי משמעותי. המטרה בכך היא לסייע ביצירת גוש חוסם שימנע מבנימין נתניהו את היכולת להקים קואליציה ויאפשר לכחול לבן להרכיב את הממשלה הבאה. שותפה אפשרית למיזם פוליטי חדש זה היא ציפי לבני, יו"ר מפלגת התנועה שהודיעה לפני הבחירות כי לא תרוץ לכנסת.

כזכור, ברק בן ה- 77 נהג בשנים האחרונות לתקוף את נתניהו מעל כל בימה אפשרית. לפני הבחירות האחרונות הוא הודיע על תמיכתו במפלגת העבודה, אך הכחיש כי קיבל הצעה מגבאי לשמש כמספר 2 שלו והבהיר כי אינו מעוניין בכך. ברק הודה, עם זאת, כי סיטואציה בה היה מתגבש גוש שמאל-מרכז משמעותי הייתה עשויה להחזיר אותו אל החיים הפוליטיים.

בתוך כך, המאבק על תפקיד יו"ר העבודה הולך ומתחמם. חבר הכנסת עמיר פרץ הודיע שלשום כי בכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה. חברת הכנסת סתיו שפיר אמרה אתמול כי במידה ויוחלט על פריימריז פתוחים, היא תציג את מועמדותה. מספר 2 ברשימת העבודה, חבר הכנסת טל רוסו, הודיע אתמול כי הוא מוותר על השיריון שקיבל מהיו"ר אבי גבאי בבחירות לכנסת ה- 21 וכי ישקול להתמודד על ראשות המפלגה. חבר הכנסת איציק שמולי צפוי אף הוא להודיע על כניסתו למרוץ.

מועמד אפשרי נוסף הוא סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במילואים יאיר גולן, המעוניין להיכנס לזירה הפוליטית כשאחת האופציות מבחינתו היא הצטרפות למפלגת העבודה. גבאי שוחח אתמול עם גולן ואמר לו כי על אף שאינו חבר מפלגה, הנהלת סיעת המפלגה תוכל לאפשר לו להתמודד על ראשות המפלגה במידה וירצה בכך. ההנהלה תתכנס היום לישיבה בה אמורות להתקבל החלטות על מועד הבחירות המקדימות ליו"ר המפלגה ועל השיטה בה יתקיימו. ועידת המפלגה תתכנס בשבוע הבא כדי לאשר את החלטותיה של הנהלת הסיעה.

תגיות:אהוד ברקמפלגת העבודהאבי גבאיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה