כתבות מגזין

חשוף בצריח: העיתונאי הדתי יצר סרט דוקומנטרי על רווקותו המאוחרת

נדב גדליה, עיתונאי וקולנוען דתי, שנקלע שלא בטובתו לסטטוס של רווקות מאוחרת, החליט לעשות לימונדה מהלימונים, ויצר סרט מעניין – "רווק עם אלוקים". כעת הוא מספר על כך בגילוי לב לאתר הידברות

נדב גדליהנדב גדליה
אא

"רווקות בעיניי היא לא רק הרווקות גרידא, שעליה אפשר לדבר מזוויות שונות, אלא גם מטאפורה נפלאה", אומר נדב גדליה (30), שהיום נשוי באושר. "כל דבר, בעצם, שמגיע עם מבחן האמונה שלי, מול הרצון שלי ומול מה שלא מתרחש בפועל – ואולי לא יתרחש  אף פעם, ישנה האפשרות לחיות איתו באמונה שלמה בה' יתברך. אבל, וזה אבל גדול, זה כמובן מלווה במאמצים גדולים וקשים. בסרט אני מציג את הנושא הזה בדיוק, במסגרת סיפור הרווקות – שהוא מרתק כשלעצמו".

מה היה הקושי הגדול ביותר שלך בתוך כל עניין הרווקות?

"לשמור על עצמך עד החתונה, מבחינת שמירת נגיעה. זה דבר קשה מאד, אך השכר הוא בהתאם, כך אנו למדים בתורה. אגב, אני לא חושב שהסרט מדבר רק לדתיים או רק לחילונים, או למגזר מסוים כלשהו. הסרט מדבר אל כולם. הרי כולנו, בסופו של דבר, מאמינים במשהו חשוב ונשגב. החל מטבעונות ועד שלום, שמאל, ימין ושמירת מצוות. האמונה בשמירת הגוף והנפש עד לחתונה קיימת גם אצל לא מעט חילונים. כן, יש תופעה כזאת, של אנשים שפשוט מאמינים שקשר גופני נועד לאהבה אמיתית ולהבאת ילדים לעולם, וגם להם יש שיקול כזה שאומר שחבל לבזבז את זה על משהו חולף, שאחר כך רק עשוי להפריע במערכת היחסים הרצינית באמת".

על מה עוד מדבר הסרט חוץ מרווקות?

"רווקות, כאמור, היא סיפור המסגרת, כי ככה זה בקולנוע, צריך סיפור. אבל המסע עובר למשל גם לעומק של יחסי הורים וילדים בדור ה-Y. הוא עוסק גם בכך שהורים מהדור הקודם נתקלים לא מעט במערכות יחסים שלא פעם חסר בהם הרגש, וזה לאו דווקא באשמתם. ההורים נותנים הכל לילדים, מממנים לימודים ונותנים כסף, הרבה כסף, אבל בסופו של דבר הילדים רוצים רגש בדור שלנו. חום, חיבוק ואהבה.

"למשל, יש לי לא מעט חברים שלא יכולים להגיד להורים שלהם שהם אוהבים אותם, וגם ההורים שלהם נמצאים באותו מצב. קבוצה גדולה של הורים וילדים שלא מדברים על אהבה בכלל. זה אולי נראה מוזר למי שלא מכיר את זה, אבל לצערי זה קיים".

אתה למעשה מגיע מהתקשורת הדתית, איך הגעת ליצור קולנוע?

"אני הרבה שנים בתקשורת הדתית, אך לא מזמן סיימתי את לימודי הקולנוע, ובוא נאמר שלקחתי את הלימודים בצורה רצינית מאד. עשיתי סרט גמר עלילתי, כתבתי תסריט מלא לפיצ'ר, כתבתי הצעות לפיתוח לסדרת טלוויזיה ועוד כמה רעיונות לסדרות תיעודיות, אבל הדבר הכי מאתגר שלקחתי על עצמי היה מה שנקרא פרויקט וואן מאן – פרויקט של איש אחד. זה הכי קשה, הכי אומנותי, הכי בודד. ככה נולד בעצם 'רווק עם אלוקים'".

"לקחתי את כל התובנות שלי מימי הרווקות הלא-עליזים, ושמתי אותן בסרט הזה, שלקח די הרבה זמן עד שהוא יצא. וזה, אגב, מה שאני אומר תמיד לחברים שלי שעדיין רווקים – קחו את הזמן ותעשו איתו את הדברים הכי גדולים שאתם חולמים עליהם, במקום להישאב להמתנה לא נעימה עד החתונה. תסיימו את הש"ס, תעשו סרט, יש מספיק זמן להכל. ואני שמח שגם זה וגם זה עלה בידי. וברוך ה', התגובות היו טובות לרוב. אני מרגיש שזה נוגע באנשים, ומשנה דברים לטובה בפועל. וגם זה שכרי".

איך אפשר לראות את הסרט בפועל?

"הסרט הינו סרט עצמאי, ומופץ בהזמנת הקרנות פרטיות + מפגש במאי בלבד. כן, אני בקטע של להגיע לכל חור בארץ שיזמין הקרנה, ורוצה לקיים מפגש פתוח ומרתק אחרי הסרט. זה מיועד בעיקר לחוגי בית, מתנ"סים, מוסדות חינוך, וכל מי שבקטע של ערב תרבותי אמיתי".

הקרנת הבכורה של "רווק עם אלוקים" תתקיים בכ"ג טבת, 21:00, מוצ"ש פרשת 'שמות', בפתח תקווה. ליצירת קשר עם יוצר הסרט: gilinada@gmail.com

תגיות:רווקותנדב גדליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה