נייר עמדה: פרק 49 - על החייל היורה והיחס לטרור בעולם

ערוץ הידברות

* סערת החייל היורה. בחג הפורים, ניסה מחבל לדקור חיילים אך נורה ונוטרל מיידית. חייל נוסף שהיה במקום, החליט לירות בו פעם נוספת, למרות שעל פי התיעוד לא נשקפה סכנה. בעקבות כך נעצר החייל והוא צפוי לעמוד לדין בגין מעשה זה. האם יש למצות איתו את הדין הפלילי או שמא מדובר בהתנהגות ראויה לעת טרור? 
 
* סופו של מתווה הגז. החלטה דרמטית של שופט בג"צ, הותירה את המערכת הפוליטית כולה בהלם. לאחר שנדמה היה כבר שמתווה הגז הוא עניין סגור וגמור, קבע בית המשפט כי הוא אינו מאשר את "סעיף היציבות" ועל כן גם אינו מאשר בשלב זה את ההסכם עם חברות הגז. משמעות הדברים - הגז נותר באדמה וראש הממשלה בנימין נתניהו סופג מפלה. האם יש כאן החלטה פוליטית ולא משפטית?
 
* הטרור העולמי ממשיך להכות. בשבוע שעבר התעוררה אירופה ליום נוסף של טרור כשהפעם בריסל שבבלגיה הייתה הקורבן התורן. האם כתוצאה מהטרור ששולט באירופה היחס לישראל ישתנה?
 
* אומנם הבחירות הבאות לא נראות באופק אך התרחישים השונים להחלפת נתניהו ממשיכים לרחף באוויר. לאחרונה אף התבשרנו כי מפלגה בשילוב של משה כחלון, גדעון סער והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, תצליח להפיל את ממשלת נתניהו. האם נתניהו לא ימשיך להיות ראש ממשלה?
 
את הפאנל מנחה דוד חכם והאורחים הם: הרב דב פוברסקי, שמואל בן עטר, יעקב מאור וצוריאל קריספל

כתוביות

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה