נייר עמדה - פרק 46: מה מצבנו בעולם?

ערוץ הידברות

 
* סערת חוק ההשעיה. בתום דיון סוער אישרה ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת לקריאה ראשונה את חוק ההשעיה, המאפשר להדיח ברוב מיוחד חבר כנסת - אם זה שלל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסית לגזענות, או תמך במאבק של מדינת אויב או ארגון טרור נגד ישראל. האם הצעה זו הפכה להיות עוד כלי פופליסטי של פוליטיקאים או שיש לו חשיבות?
 
* מצבינו בעולם. בנאום שנשא נתניהו הוא הצהיר כי אנו המעצמה השמינית בעוצמתה בעולם. מה שהוא "שכח" לציין זה שהציון שהוא קיבל על הנהגה הוא 2.7, נמוך מאוד לכל הדעות. במקביל נערך כנס מיוחד שערכו אביגדור ליברמן ויאיר לפיד ובו הם טוענים לחוסר מנהיגות של נתניהו ובפגיעה במעמדה של ישראל בעולם. האם מצבה של ישראל בעולם הוא כל כך רע?
 
* בצל ציון חצי שנה לגל הטרור, החליט שר האוצר משה כחלון להעביר חצי מיליארד שקלים אל הרשות הפלסטינית. לטענתו, מדובר במהלך שנועד לחזק את מעמדו של אבו מאזן ולמנוע את קריסתם הרשות. האם מדובר בצעד ראוי ונכון?
 
* הדבר הבוער ביותר שנמצא על סדר יומו של הצבא הוא הזכות לגדל זקן. חיילים רבים, לאו דווקא דתיים, מבקשים לגדל זקן אך נתקלים בהתנגדות נוכח פקודות חדשות. מי שנפגע מכך הם החיילים הדתיים שמבקשים לשמור על זקנם אך נתקלים בתגובות נזעמות של מפקדיהם. האם זה חלק מתהליך שבו גם הוציאו את ענף התודעה היהודית מהרבנות?
 
בפאנל מתארחים הרב ראובן זכאים,עו"ד חיים משגב, חיים קליגר ונחמניאל סבן

כתוביות

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה