נייר עמדה - פרק 45: על ריבלין, אולמרט ושרה נתניהו

ערוץ הידברות

* המתיחות בין נשיא המדינה רובי ריבלין לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכה. השבוע יצא הנשיא בהתקפה חריפה נגד חוק ההשעיה שיזם ראש הממשלה , ואמר כי הוא דוגמה להבנה בעייתית של הדמוקרטיה בישראל וכי הוא חוטא לציבור הבוחרים ולמהות הכנסת. האם יש צדק בדבריו של ריבלין?
 
* ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נכנס השבוע בשערי כלא מעשיהו והוא עתיד לרצות 19 חודשי מאסר.באופן כללי, במהלך השנים האחרונות ראינו אישים בכירים נכנסים בשערי הכלא. האם ניקוי האורוות וכניסתם של אישים בכירים לכלא הצליחו לגרום לכך שאישי ציבור ישמרו מעתה על טוהר מידות?
 
* תאונת הדרכים הקטלנית שארעה בערב יום ראשון בין אוטובוס למשאית, גבתה את חייהם של שישה אנשים ופצעה עוד עשרות. הסיבה, כך על פי החשד בשלב זה, חוסר ערנות מצד נהג האוטובוס. לטענת רבים, אחת הסיבות לקטל בדרכים היא החוסר בכוח אדם שיאכוף את החוק וגם הענישה המקלה על עברייני תנועה. האם זה נכון להאשים את המדינה או שמא הגורם האנושי אמור לשאת באחריות?
 
*  פרשת שרה נתניהו ומני נפתלי מסרבת לרדת מהכותרות. כעת, מנסים אנשיו של נתניהו לברר מהו גודל הנזק התדמיתי שנעשה לו בשל פרשה זו. האם פרשיית שרה נתניהו תסדוק במשהו את הפופולריות של בנימין נתניהו בקרב הציבור? 
 
בפאנל מתארחים הרב ראובן זכאים, עורך העיתון "מרכז העניינים" יצחק נחשוני, המומחה למשפט עו"ד משה אוסדיטשר, וכתב רדיו קול חי קובי פינקלר

כתוביות

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה