נייר עמדה – פרק 44: ביקור משפחות מחבלים על חשבון משלמי המיסים?

ערוץ הידברות

* סערת חברי הכנסת הערבים. בשבוע שעבר, נפגשו חברי כנסת מהרשימה המשותפת עם משפחות מחבלים ואף עמדו דקה לזכרם. אקט זה יצר מהומה גדולה במערכת הפוליטית ואף הביא לתגובות נזעמות שקראו לסלק את חברי הכנסת הללו מבית המחוקקים. האם יש להנהיג יוזמה, כפי שעושה כעת ראש הממשלה, במסגרתה יהיה ניתן להרחיק את חברי הכנסת הערבים או שזה נוגד את עקרונות הדמוקרטיה?

* השבוע, נחרדנו כולנו למראה בית הכנסת השרוף בכרמי צור ולתמונות של ספרי התורה השרופים שכאילו נלקחו מתקופה אחרת. במקביל, התקשורת שממהרת לדווח על כל פגיעה במסגד או מבנה קדוש מוסלמי, כמעט והתעלמה מאירוע זה. האם זה מעיד על כך שהתקשורת, למרות כל הביקורת, פשוט מעדיפה להראות את הצער של הצד השני?

* לאחר שהצהיר מנהיג החמאס כי הם שבו לחפור מנהרות, מיהרו בארגון לשלוח מסרים לישראל ולעדכן את הגורמים הביטחוניים שאין בכוונת הארגון לפתוח בסבב לחימה נוסף. האם יש להאמין לארגון טרור שכזה?

* המפכ"ל החדש רוני אלשייך מנסה לשקם את תדמית המשטרה. השבוע פורסם כי לאחר מינוי של דוברת חדשה לארגון, הוא מחפש גם משרד יחסי ציבור בעלות של 800 שאלף שקלים לשנה, ובעזרתו הוא ינסה לשקם ולעדכן את תדמית המשטרה. האם זה מה שנחוץ כעת למשטרת ישראל?

בפאנל מתארחים הרב ראובן זכאים, הד"ר למשפטים ופובליציסט בעיתון "ישראל היום" הרב חיים שיין, גואל ועקנין ואיש התקשורת דב פוברסקי.

כתוביות

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה