נייר עמדה - פרק 43: איום המנהרות עדיין כאן?

דוד חכם וחברי הפנאל דנים בסוגיות על סדר היום, והשבוע:
 
* הלחץ הבינלאומי על מדינת ישראל עולה מדרגה. ממשלת צרפת הכריזה בתחילת השבוע כי יש לערוך כינוס חירום לפתרון הסכסוך במזרח התיכון אחרת היא תכיר ברשות הפלסטינית כמדינה רשמית. בישראל הביעו התנגדות והעבירו ביקורת על הזיומה של הצרפתיים. האם ועידה בינלאומית שתנסה לחתור לשלום היא בהכרח יוזמה רעה?
 
* מנהיג החמאס חאלד משעל הכריז השבוע כי החמאס מוכן לסבב נוסף וגם חידש את חפירת המנהרות. תושבי גבול הדרום טוענים כי הם מתריעים כבר זמן רב על החפירות אך מערכת הביטחון מתעלמת מהם. האם לדעתכם הממשלה מתייחסת בשאננות לאיומים מדרום?
 
* בשבועות האחרונים אנו עדים לקמפיינים מסיתים מהצד הימיני והשמאלי של המפה. לצד קמפיין "השתולים" שיוצא נגד ארגוני השמאל ורומז עליהם כבוגדים, היו גם כאלו שתקפו את אילנה דיין על רקע תחקיר שחשף התנהלות פלילית לכאורה של ארגון שמאל. ההשתחויות ההדדיות האלו, הציגו תמונה של קוטביות בחברה הישראלית. האם הפוליטיקאים תרמו למצב וליבו את האש?
 
* סערת הכותל. לאחר ישיבת ממשלה הוחלט כי יוקצה אזור מיוחד ברחבת הכותל, בו יוכלו להתפלל כלל הזרמים השונים וביניהם נשות הכותל והרפורמים או הקונסרבטיבים. הצהרה זו התקבלה בחריפות בקרב חלקים רבים מהאוכלוסייה. האם בסופו של דבר מדובר בפשרה סבירה?
 
בפאנל מתארחים הרב ראובן זכאים, עו"ד בני דון יחייא, יועץ התקשורת בניהו יום טוב ועורך אתר בחדרי חרדים אלי ביתאן

כתוביות

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה