הלכות ומנהגים

איך עושים נטילת ידיים עם גבס?

  • ב' אלול התשע"ד 
אא

שאלה

שלום רב, רציתי לדעת איך אני נוטל ידיים כאשר יד שמאל בגבס. בתודה, שבת שלום.

תשובה

שלום רב,

אם כל השטח שצריך ליטול בו ביד שמאל, מכוסה בגבס, יש ליטול רק את יד ימין, ולברך 'על נטילת ידיים' כרגיל.

מקורות: אמנם בערוך השלחן (סימן קסג סעיף ב) סובר שבאופן כזה שנוטל רק ידו אחת אינו מברך כלל. ובספר אורח נאמן (סימן ד אות ה) נוטה לומר שיברך על נטילת יד. אולם בשו"ת זבחי צדק חלק ב' (חלק אורח חיים סימן יג) פסק שיברך על נטילת ידיים. וכ"כ בשו"ת רב פעלים חלק א' (חלק אורח חיים סימן ח) שהדעת נוטה שיברך על נטילת ידיים, ואין חשש מחזי כשקרא אם יברך ידיים על יד אחת, דוודאי הברכה הולכת על עיקר התקנה והמצווה שתיקנו חז"ל ולא הולכת על מה שהוא עושה עתה. ודברי הזבחי צדק והרב פעלים הובאו בכף החיים (סימן ד אות ז). וכן העלה בשו"ת יחוה דעת חלק ב' (סימן יט) ובשו"ת יביע אומר חלק י' (עמוד צז אות ח) ובספר הליכות עולם חלק א' (עמודים שכב-שכד).

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:נטילת ידייםגבס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים