הלכות ומנהגים

מהות צום גדליה

  • כ"ו אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

שלום רב, אני בחורה דתיה מלידה. יש לי שאלה לגבי מה הטעם בצום גדליה? כבר במשך שנים אני לא צמה את הצום הזה, משום שאני לא מרגישה שאני צריכה!, זאת אומרת למה אני צריכה לצום בגלל שגדליה סרב להשמע לאזהרה שמתכוונים להורגו?? למה אנחנו צריכים לצום בגלל זה?? אם יש משמעות כנה ואמיתית אשמח לשמוע ממכם. תודה, אסתר

תשובה

שלום וברכה

לפני שאענה לגופו של עניין אבקש ברשותך לכתוב מספר שורות על עצם ההחלטה להימנע מקיום הלכה מסויימת עקב חוסר הבנת העומק של ההלכה.

יש להצטייד בקצת צניעות וענווה ולהבין שהוראות חכמי ישראל בכללותם ובפרט בעניין צום גדליה שהוא מדברי הנביאים יש להם עומק מסויים ובוודאי אנו לא חכמים גדולים מהם ואם הם גזרו עלינו תענית בוודאי שיש סיבה מספקת לכך. כך גם בכל הלכה או תקנת חכמים שחובה עלינו להיכנע להם ולציית להם והדבר פשוט מאוד.

ולגופו של עניין

סיבת הצום אינה רק על הריגת גדליה אלא על גירוש כל היהודים שבא בעקבותיו ונשארה ציון שוממה לחלוטין, הריגת גדליה מסמלת את סיום הגירוש של בני שראל מארצם על כך נקבע על ידי הנביאים יום תענית.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים