חינוך ילדים

איך משנים אוירה לא טובה בבית ?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד כבוד הרב ,שלום וברכה ! אני מעידה על עצמי שאני חכמה , חרוצה ,לב טוב מפרגנת ,נותנת ומעניקה לכולם , אוהבת ומתנצלת שצריך. יחד עם זאת אני ביקורתית, חסרת סבלנות ולא מקבלת חוסר כנות, נאמנות ושותפות. בעלי חכם , עוזר , אוהב , מסור לילדים. לא משתנה ולא מקדם שום דבר בחיים -דירה , רכישת מוצרים,חיזוק בתורה. לא רואה סכנה-משהו חם ליד הילדים , הילדים עולים לספה וקופצים , הילדים רצים. התכונה הזו גורמת לי להילחץ כדי שהילדים לא ישרפו , יפלו. אני בכל מצב מסורה וזמינה לילדים הוא בוחר מתי כן ומתי לא. לעיתים משקר , זורק קללות כלפיי. אני רוצה שיבלה איתי ועם הילדים יותר והוא מעדיף להיות בעבודה. כל דבר שאני רוצה לקנות , לעשות הוא חוסם ולאט לאט אני מחליטה לבד. אני משתדלת להיות צנועה מאוד במילים , בלבוש ובהתנהגות למרות שלעיתים אני מגיבה בחוסר אונים. פעם הייתי מדברת הרבה היום מעט כי מרגישה ששום דבר לא זז וזה מתסכל. הכי כואב לי שהילדים מרגישים את האווירה וניזונים מההיתייחסות והחיקוי בהתנהגות שלהם לא מאחר לבוא. אני משתדלת להתפלל ולעשות הכל כדי לשפר ,אני אשתדל גם בע"ה לעשות כל מה שצריך אז... מה לעשות???????????????

תשובה

שלום וברכה

אציע שתשני את הגישה שלך ובמקום להיות ביקורתית וחסרת סבלנות תהיי חמה איליו ותקבלי אותו בכל יום לאח רהעבודה בכוס קפה ועוגה ושינוח ולתת לו הרבה הרבה כבוד והערכה ובקצת סבלנות בעלך ישתנה מאה שמונים מעלות. אל תדרשי ממנו כלום רק תכבדי אותו ותכבדי אותו והוא יהיה מלך וכך את תהיי מלכה.

כמובן שעקב קוצר הזמן כתבתי על קצה המזלג אבל עדותך נאמנה עלי שאת אישה חכמה ונבונה ובוודאי תדעי מה לעשות בצורה הטובה ביותר.

נכון שאם הבעל היה פונה לעזרה היינו כותבים לו את הפסוק שלו ובוודאי היינו דורשים ממנו שינוי אבל כעת תקיימי את הפסוק חכמת נשים בנתה ביתה לטובתך ולטובת כל המשפחה.

עלי והצליחי בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה