הלכות ומנהגים

מעוניינת לעשות הפלה/ הריון לא רצוי

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

רציתי לשאול, השאלה אומנם קשה, אני יודעת... אני אישה חרדית, נשואה כמה שנים, עם תינוק בן 9 חודשים. ולמרות שמנעתי, אני לצערי בהריון. אני יודעת מה זה טיפולי פוריות ואני יודעת מה זה הפלה, חוויתי את שתיהם, זה נורא, אבל עדיין קשה לי מאוד עם ההריון... עד כדי כך, שאני חושבת על הפלה, למרות שתמיד הייתי נגד... אבל, קשה לי! היה לי הריון קשה מאוד, שמירה מחודש מוקדם, וההחלמה אחרי הלידה היתה קשה, רק לאחרונה הרגשתי שאני באמת חוזרת לעצמי, ופתאום, שוב לחוות את כל זה. זה נורא!!! אני לא רוצה את זה. מה אעשה??? מצד אחד, אני רוצה לעשות הפלה, מצד שני, אני יודעת שאתחרט על זה, אבל אני רוצה להתחיל לעבוד, אחרי תקופה ארוכה שבעלי מתמודד עם הפרנסה לבד, וקשה לנו, אין לנו כסף לעוד ילד. ההריון בא בזמן הכי לא טוב שיכול להיות. מנסה להתחזק באמונה, אבל בענין הזה- קשה לי מאוד! אנא, עזרו לי!!!

תשובה

שלום לך בת ישראל היקרה

אמת שלא תיכננת את ההריון וההריון הזה נראה לך ממש טעות אבל אין דבר מכוון יותר מהריון זה. אסביר.

כאשר איש ואישה מקיימים יחסים כדרך כל האדם בדרך הטבע אמורות רוב הנשים להתעבר. על כן יכול האדם לומר שאולי זה טבעו של עולם ולא כל כך מושגח בהשגחה פרטית {למרות שזה לא נכון}. אבל כאן במקרה זה כאשר בדרך הטבע לא היית אמורה להיכנס להריון ובכל זאת נכנסת להריון אין כל ספק שבורא עולם רוצה מאוד בהריון זה, הקב"ה עשה נס שתיכנסי להריון, על כן  בוודאי יש לקבל את ההריון באהבה ובשמחה ולשמוח מאוד שבורא עולם בחר בך להביא לו חייל/ת נוספ/ת לצבא ה'. 

אל יפתך יצרך להתעלם מיוצרך ולהפיל חלילה את העובר כדי להביא רווחה כלכלית, כל יהודי ויהודי יודע בוודאות שפרנסתו של אדם קצובה לו מראש שנה עד אחרית שנה, בורא עולם נותן לך את הפרנסה ואת הרווחה ואין כל ספק שהליכה נגד רצון ה' לא תביא לך כל רווחה וכל פרנסה ובוודאי שלא שמחה ואושר. יסורי המצפון שלך לא יתנו לך מנוח ולעולם לא תהיי שליהמ עם הצעד שלך, לעומת זאת אם תשאירי את העובר במעייך ובעז"ה תזכו לילד נוסף הקושי ייעלם והנחת ירבה ויפרח. עוד מעולם לאשמענו על אישה שלא הפילה והתחרטה על כך.

זכרי את דברי הגמרא "תינוק בא וככירו בידו ומאן דיהיב חי יהיב מזוני הקב"ה בווודאי יזון ויפרנס גם את ילד זה יחד עם שאר כל בני המשפחה.

יתן ה' בזכות עמידתך הנפלאה בניסיון זה שההריון יהיה קל והלידה תהיה בבריאות ובקלות ותזכי לשפע רב לך ולכל בני משפחתך וילד זה יפתח לך את שערי הפרנסה והנחת.

<

אשמח לסייע לך עוד,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה