שאל את הרב - כללי

אמונה!!

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, בזמן האחרון אני איבדתי את אמונה קצת. אני מתעסק בהאם ה´ קיים או לא חס ושלום. פעם הייתי מרגיש חי את הקדוש ברוך הוא והיום אני מבולבל אני רוצה לחזור לאמונה וקשה לי מאוד!! עזרו לי בבקשה להיתחזק באמונה!! תודה!!

תשובה

לכבוד השואל,

סליחה על האיחור בתשובה עקב רוב פניות לאתר.

אתן לך עצה שאקוה שבעזרת השם יעזור לך לברר נושא זה.

תתפלל בכל יום להקב"ה על דברים קטנים וספיסיפיים שאתה צריך. תגיד לו: "רבונו של עולם, אני לא בטוח אם אתה שם או לא, אבל ליבי פתוח לאפשרות שאולי אתה כן נמצא. לכן אם אתה אכן שם רבונו של עולם, אבקש ממך שתתן לי היום את סייעתך, סייעתא דשמיא בזה ש... (דבר קטן שאתה צריך שילך טוב באותו יום). תודה ששמעת." ואח"כ, אל תחשוב אודות התפלה שהתפללת בכלל, רק תמשיך במשך שאר שעות היום כאלו שלא התפללת.

 

הסיבה שאין לך לחשוב כלל אודות המחשת תפילתך, היא כדי שלא תבוא לידי "צפייה".  מקובל אצלנו מהגמרא, שעצם הצפייה התמידי לדבר, דוחה (באופן רוחני) את התוצאה מלבוא (מקור: גמרא ברכות לב: וסנהדרין צז.). כלומר, אל תצפה ותחשוב שאם אכן השם באמת שמע את תפילתי, אולי הולך להתגשם התוצאה שבקשתי עכשיו - כי הצפייה האינטנסיבית לעניית התפלה דוחה את התוצאה מלבוא - ואפילו אם בשמים כבר הוחלט להעניק לך כן את התוצאה שעליו התפללת. ולכן כדאי לך להסיח את דעתך מאותה תפלה ולעסוק בשאר דברים במשך היום, ושלא לצפות באופן מיידי ומעשי לענייה על תפילתך.

 

רק אח"כ בסוף היום, כאשר תשחזר לעצמך את כל מה שאירע באותו יום, תבדוק אם בעצם העיקר מה שביקשתך אכן נתמלאה; ואם מצאת שהדבר כן, אז יש לתלות שזה הגיע כתוצאה מזה שהשם ענה לתפלתך - ואפילו אם לא הגיע התוצאה בדיוק באופן שאתה תיארת שיגיע [כי כדי לזכות שהבקשה תיענה בדיוק באותו אופן שהבן אדם תיאר שיבוא, דרוש הרבה הרבה זכויות].

 

וכיון שזכית להיענות יום אחד, תמשיך לעשות כן עוד יום ועוד יום, ואחרי שתראה שהקב"ה עונה לך על עיקר בקשתך פעם אחר פעם ויום אחר יום, לאט לאט תתחזק האמונה שבך באופן טבעי, ותתחיל להרגיש בידיעה ברורה ומוחשית בקרבך שמישהוא נמצא בלי ספק ששומע לתפילותך ועונה עליהם.

 

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה