למה מתרימים אותו כל היום?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מדוע כל שיעור תורה נגמר בהתרמות ? הציבור החילוני , שמגיע תמיד אומר , חייבים להרוס לנו את הסוף . אז אין דרך אחרת , כדי לא להמאיס מההתחלה שהבת אדם מגיעה לשיעור יעמידו אותה במצב לא נעים , היא צריכה לספר ליד כולם שהיא מובטלת , או אחרות שלא עובדות לא זכאיות לשמוע שיעור תורה , בלי הטרדה של הליתרום . זה לא נעים , לפעמים בן אדם לא יכול לתרום ,ולא רוצה לפרט למה , ודוחפים לו הוראת קבע שירשום . אז באמת אם מתגעגעים לתורה זה טוב שיוותרו לבוא , תחשבו על דרך אחרת להתרים . תודה שרה

תשובה

שלום וברכה

כמדומני שלא כופים על אף לתרום ומי שלא יכול לא חייב, אבל מה נעשה שהכל עולה כסף האולם עולה כסף האירגון שמקיים את השיעור עולה כסף הציוד עולה כסף ועוד ועוד וגם המרצה צריך לחיות ממקום כלשהיא, ואין ברירה חייבים לשלם את זה בצורה כלשהיא. אין דוד סם שמשלם את כל ההוצאות.

אתן לדוגמא את איגון הידברות שעולה מליונים רבים וללא כל גורם מממן ועל כן אירוגן הידברות למרות שהוא מעניק את כל שירותיו חינם אין כסף , הוא יוצא להתרמות מפעם לפעם ומנסה להתרים את כל מי שרק יכול לכדי להחזיק את הערוףץ הקדוש הזה. אם מישהו ירים את הככפה ויממן את כל העלויות כמובן שלא תהיה התרמה כל שהיא.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה