התחזקות שלא לשמה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, אני יוצאת עם מישהו כמעט 3 שנים ובשנה האחרונה הוא התחיל להתחזק שומר שבת ציצית כיפה שיעורי תורה הוא כבר רואה שהוא רוצה להתחתן ושהוא רוצה שאישתו תיהיה צנועה יותר לא תלבש מכנסונים וגופיות וגם לא טייצים ונורא קשה לי פתאום להתחיל לוותר על הטייצים על המכנסונים והגופיות זה פחות קשה ואני מוכנה ללכת לקראתו כי אני אוהבת אותו מאוד האם זה יכול להצליח ? מה עליי לעשות? הרי עם ההתחזקות שלי לא תבוא מהלב זה עלול להתפרק? אשמח לתשובה

תשובה

שלום וברכה

א. אשרייך ואשרי חלקך שאת גם רוצה ומעוניינת להתחזק ולהתעלות ובעז"ה להקים בית טהור בישאל כרצון אלוקינו אבינו.

מאחר וכפי שנראה לי את מבינה שההתחזקות היא נכונה ורצויה הרי שמצד אחד אכן יש להיזהר לא לרוץ מהר מידי כי הריצה המהירה מביאה לנפילה ולהתרחקות וען כן על בן זוגך להבין שאף אם את מעוניינת להתחזק בלב שלם, הדבר לא היה ברגע אחד ובעז"ה תלכי פסיעות מדודות ובטוחות ולא מהירות ומסוכנות.

מה שכתבת שחשוב שהלב יהיה שותף להתחזקות גם זה דבר נכון מאוד, אבל אי אפשר להמתין שהלב מעצמו ישמוך אותך לקיום המצוות ללא התאמצות מצידך להניע את הלב. האדם קרוץ מחומר שמושך לרע ומנשמה שמושכת לטוב ולא תמיד הנשמה מצליחה לעשות את זה מעצמה ללא סיוע של התאמצות שלנו לעשות רצון אלוקינ. על כן מומלץ מאוד שתלכי לנפש סופ"ש של ערכים או צבהר וכדו' שיתנו לך את הכוחות ואת הרצון להתגבר על כל היצרים ולהגביר את רצון הלב לעבוד את ה' וללכת בדרך ה' לאט אבל בטוח.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה