מה לעשות שהורי חוששים שחזרתי בתשובה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, אני ש´ בן 19, חייל, חזרתי בתשובה בתשעה חודשים האחרונים ברוך השם, הכל נעשה בהדרגתיות מוחלטת, וכיום שאני בעמדה יותר ברורה ובטוחה, רציתי לדעת, מה לעשות עם משפחתי אינה שומרת תורה ומצוות, הרי יש מספר נושאים שנוצרת מחלוקת, ונוצר סוג של נתק משפחתי ביננו, כי כל אורח חיי מתבסס על תורת השם, ולמרות ניסיוני לשלב זאת, אני נתקל המון פעמים במצבים של בחירה קשה בין התורה לבין המשפחה, שכן בנושאים שונים משפחתי הייתה מעדיפה שלא הייתי "מקצין" לדעתם, כמו בנושא שבת, זוגיות, ודברים בסיסיים בהלכה. הייתי מעוניין בתשובה, שתעזור לי לשלב בין הדברים, ואפילו לקרב את משפחתי לתורה הקדושה, תודה.

תשובה

שלום וברכה,

אשריך ואשרי חלקך, זכית בזכייה הגדולה של החיים שלך, גילית את האור ואת משמעות החיים. ה' שמח ומתפאר בך!!

לגבי המשפחה, אתה לא מפריע למשפחה שלך, לכן אין סיבה שיווצר סוג של נתק ביניכם. בני משפחה יכולים לנהוג כל אחד בצורה אחרת, כמו בשבת וכדומה, ועדיין לחיות בשלום ובשלווה. "דמוקרטיה". אל תנסה לשכנע אותם לשמור תורה ומצוות, ועליהם להניח לך לפעול כפי הבנתך.

מקובל בעולם המערבי, שנותנים זכות בחירה לילדים המתבגרים לפעול על פי מצפונם והבנתם. תנסה להסביר למשפחה שלך, שאתה כבר בחור גדול, ואתה בוחר את דרכך בחיים. ושלא חייבים כל המשפחה לנהוג באותה צורה. מה שחשוב הוא, שישנו כבוד הדדי, ואהבה בין כל בני המשפחה.

החשש של ההורים שלך הוא טבעי, כי זה דבר חדש עבורם, ואולי יש להם תדמית שלילית כלפי שומרי תורה ומצוות. זה קורה בהרבה משפחות שבניהם/בנותיהם חזרו בתשובה. הם כנראה חוששים ש"השתגעת", ושחס ושלום לא יהיה לך טוב בחיים. הם פשוט רוצים את טובתך, ולכם הם דואגים לשלומך.

עליך להסביר להם, שאתה עושה זאת מתוך שיקול דעת, ובאופן צלול. תדגיש להם, כמה טוב ונעים לך בתשעת החודשים האחרונים, עם חזרתך בתשובה, ושאתה מאד שמח ומאושר בדרכך החדשה.

יותר מכל המילים - חשובים המעשים. מהיום, תנהג עם משפחתך כפי שהיהדות מחייבת: עזרה וחסד, כבוד, אהבה, ענווה וכו'. תהיה יותר רגוע ושמח. בצורה כזו, ההורים שלך יירגעו, ויקבלו אותך כמו שאתה. ואולי אפילו ישמחו שחזרת בתשובה. אל תיבהל אם זה יקח קצת זמן. אני מקווה, שכשהם ייראו כיצד היהדות השפיעה עליך לטובה, גם הם יתקרבו מעצמם לבורא.

בהצלחה רבה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה