הדרכה לבעלת תשובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מרגישה חצויה. מחד כיבוד הורים, מאידך מה עושים כשאני ובעלי בעלי תשובה ברוך ה´, חרדים שמנסים כל יום להתחזק בעבודה ה´, והמשפחה לא נותנת מנוח, כולם נושקים בעורף ומתערבים (הם חילוניים) ופרט ההורים והאחים, זה מתבטא בבזיונות ובעקיצות, ובכלל בנסיון לנהל את חיי . בעלי בן תורה ברוך ה´ והם לא מכבדים אותו וזה מצער אותי. כל זאת ואני שומרת על שפיות על מנת שלא יהיו מחלוקות, לא מגיבה וזורמת כאילו לא קרה דבר. אבל האמת שיש לי צער גדול כי כל זה מפריע לי לנהל חיי נישואים תקינים, אני נשואה רק שנתיים וחצי וזה מחבל לי בזוגיות . אמי נוהגת להתקשר 17 פעמים ביום, וזה מטרד. בעלי סבור שמספיק לשוחח פעמיים בשבוע, לשאול מה נשמע, ואני חושבת שהוא צודק, אך לא מצליחה ליישם זאת. אני רוצה לדעת שאכן זה תקין לשוחח פעמיים בשבוע, וזה לא מעשה חריג. כי באמת השיחות האלה אינן מועילות ויותר מזיקות לי. אני נישאתי בגיל מאוחר מאוד, כל חיי הייתי "נשואה למשפחה" וכעת אני רוצה לקיים "על כן יעזוב איש את אביו ואמו" ... והקשר ההדוק היום יומי הזה לא מאפשר לי לעשות עבודה עם עצמי. אודה לתשובתכם

תשובה

 שלום וברכה,

נתחיל מנושא ה"בזיונות ועקיצות", גם אנו מתמודדים עם זה במשפחה. והפתרון הוא, לא להשים לב בכלל לדברים. אם הם היו הבבא סאלי או הסטייפלר היינו נותנים משקל לדבריהם, ומתייחסים אליהם, אבל מדובר בתינוקות שנשבו, שלא זכו לראות את האור, בעוד שאנו יודעים (לא מאמינים) בצדקת דרכינו, אז מה יש להתרגש מדבריהם??

תנסי לומר להם, שזה פוגע בך, וזה לא יפה לצער את הבת שלהם. ותוכלי לאיים בעדינות, שלא תוכלי להמשיךבצורה כזו, וחבל לקרר את היחסים במשפחה...

אל תצפי שהם יכבדו את בעלך, הם לא מבינים ערך "בני תורה", הכבוד שלו מגיע מאת האלוקים, ומאנשים שומרי תורה ומצוות, שמבינים בערך מרגליות רוחניות. אם ילד לא יעריך עשיר שיש לו מיליון דולר בבנק, בגלל שאין לו כעת במבה ומציצה, האם נתייחס אליו?!

לגבי ההתערבות בחייך ו-17 פעמים טלפון ביום, זה באמת מוגזם, ולעניות דעתי זה לא קשור ליחסי הדת בינכם, אלא ישנם סוג הורים שמתערבים לילדים שלהם, בפרט שהתחתנת מאוחר, והורייך התרגלו לנווט לך את החיים. לכן נתייחס לזה כמו לכל זוג שההורים מתערבים להם בחיים.

בעלך צודק בהחלט, מספיק לדבר עם האמא פעמיים בשבוע, וזה גם יוריד את הלחץ של העקיצות. תעשי את זה בטקט נכון, אולי לרדת בהדרגה. וגם תשקלי, אם כדאי לך לומר זאת לאימך, או עדיף שלא לדבר, אלא לא חייבים לענות לטלפון, והאמא תתרגל לא להתקשר כל כך הרבה.

ולא לשכוח, להתפלל מעומק הלב לאבא שבשמיים, שהשלום ישרור בחילכם, ושהורייך ומשפחתך יחזרו בתשובה שלימה בקרוב, יחד עם כל עם ישראל.

בהצלחה רבה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה