הדרכה לבעל שרוצה לשמור שבת ואישתו עדיין לא

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום אני נשוי +2, ומזה שנים שאני לא שומר שבת, ובזמן האחרון אני מרגיש צורך ורצון לשמור את השבת ולא מצליח, ועיקר הבעיה היא האישה שלא רוצה בזה, מה עושים במצב כזה, שומרים שבת ולא עושים חשבון לאישה, או שיש פיתרון אחר. אשמח לעצה.

תשובה

שלום וברכה,

אשריך, שהניצוץ האלוקי שבך התעורר, ויש לך רצון לשמור שבת.

לגבי אישתך, שמעת על המושג "דמוקרטיא", אז תקיים את זה בביתך. אל תנסה לשכנע את אישתך לשמור שבת, תניח לה להמשיך במעשיה. ומאידך, אתה תשמור את השבת לעצמך, ועליה לכבד את רצונך.

מדוע השמירת שבת שלך תפריע לאישתך? אולי בגלל שהייתם יוצאים יחד בשבת במכונית, וכעת היא תצטרך לוותר על זה. תשכנע אותה, שיש לוותר בשם האהבה, ולא לכפות עליך לעשות דברים בניגוד לדעתך ומצפונך. וזוגות שאוהבים מוותרים אחד לשני עבור רצונותיו, דעותיו וכדומה, של הצד השני. וגם, תצאו באחד מימי השבוע לטיול הקבוע שלכם, כ"פיצוי" על הטיול שאישתך התרגלה אליו.

תערוך את סעודות השבת בהידור ובשמחה, עם מאכלים טובים, שירים, ואווירה נחמדה. בוודאי שגם תזמין את אשתך והילדים להצטרף אליך לסעודות. שתהא זו שעת איכות משפחתית, כפי שזה אמור להיות על פי היהדות. וגם בין הסעודות, תקדיש למשפחה יותר זמן ותשומת לב, הרי אתה פנוי מטירדות החול, והזמן הפנוי אמור להיות מוקדש לליכוד המשפחה, זו אחת ממטרות מצוות השבת. כשאשתך תרגיש את הכיף והעונג שיש בשבת, את התרומה הרבה לחיי המשפחה שלכם, נקווה שגם היא תסחף יחד עמך לשמירת השבת.

שבת שלום ומבורך, ובהצלחה רבה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה