קושי להמשיך עם כיסוי הראש

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני נשואה 4 שנים, לפני הנישואים אומנם שמרתי שבת, התפללתי, אך הייתי הולכת עם מכנסיים ומהרגע שנישאתי החלטתי שאני הולכת עם כיסוי ראש חלקי ולוקחת על עצמי לבוש צנוע (חצאיות, וחולצות שמכסות את המרפק) ואכן עד היום אני מכסה אני הראש חלקית והולכת צנוע. בתקופה האחרונה (שנמשכת כמעט שנה וחצי) מאד מאד קשה לי עם זה והגעתי למצב שאני ממש רוצה להוריד את הכיסוי ראש והכל. אני מרגישה שירדתי ברוחניות וקשה לי עם זה נפשית, מצד אחד מאד קוסם לי להוריד את הכיסוי ראש מכיוון שאף אחת במשפחה שלי ושל בעלי חוץ ממני לא מכסה את הראש , ומצד שני , אני די מפחדת ממהלך כזה מכיוון שאני יודעת מה הן ההשלכות ומהי מצוות כיסוי ראש. קשה לי עם העניין שרק אנחנו היחידים במשפחה ששומרים שבת וכיביכול "דתיים" , וכל פעם זה מחלחל מחדש העניין שדי נמאס לי ואני רוצה להיות כמוהם . מאד קשה לי נפשית להתחבט עם עצמי כל פעם מחדש, ואני ממש על סף להוריד את הכל מעצמי ולשנות את חיי מקצה לקצה. אני כל הזמן אומרת לעצמי תמשיכי עוד קצת ועוד קצת וככה עובר הזמן אבל "האני" הפנימי צועק !!! מה עלי לעשות? אני ממש צריכה עזרה כי נורא נורא קשה לי לא מעשית אלא נפשית אני מרגישה לא מחוברת לעצמי!! אני לא רוצה להגיע למצב של חזרה בשאלה אבל אני כבר לא יכולה לחיות בשני עולמות וזה קשה ! אשמח לתשובה ולייעוץ .. תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית להיות מיראות ה' ולשמור את המצוות. נראה לי שחסר לך קצת הבנה בגודל מעלתך כבת ישראל כשרה. בטוחני שאם את היית היחידה במשפחה שיש לך הרבה כסף ווילה ועוד ועוד, לא היית מתביישת בזה, אלא גאה מאוד. כך גם אם היית מבינה כמה את המאושרת באדם שזכית להכיר את בוראך לעומת אלו שלא זכו לכך כמה את עשירה מכל מצווה ומצווה לעומת אלו שעניים מתורה ומצוות.

לדאבון לב, כנראה עקב הזמן הממושך ועקב אי שימת לב יתכן שאת חושבת שנפלת פשוט בטעות בדת, וכביכול היית יכולה להיות מאושרת מאוד אם לא היית דתיה. זה רק נובע משכחת העיקר והטפל בחיים. אני מציע לך לבוא לנופש סופ"ש לזוגות של ערכים או של צוהר שם ירעננו לך את גדולת מעלתך ויזקפו את קומתך ואז תזכי להיות שמחה ומאושרת בגודל מעלתך ואושרך הגדול יתן לבני משפחתך גם את החשק להיות כמותך.

אשמח לסייע לך עוד.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה