האם מותר לאכול בשר בהמה עם חלב

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, אני חוזרת ותשובה ובעזרת השם גם אחי בקרוב, אחי שמע משהו שמאוד לא מוצא חן בעניי שהוא אומר זאת ואן לי כלים לענות, היא טוען כי אסור לאכול בשר בהמה עם חלב ואילו עוף אסור בגלל ששמע נתבלבל. ולכאורה אם הוא בטוח שזה עוף הוא יכול לאכול עם בשר, השם ישמור זה לא קרא הוא מאמין בתורה אך זו התגרות שאן לי כלים להתמודד איתה וחס ושלום היצר הרע ישתלט ויתן לו לאכול . אפשר תשובה הגיונית שתתאים להבנה של אדם חילוניי !! תודה רבההה אני מברכת אותכם הרבנים ואת האירגון הדברות בכל הטוב והישועות!!

תשובה

שלום וברכה

ראשית שתובה באופן כללי בכל ענייני איסור דרבנן.

כידוע אסור לנסוע מעל מהירוצת מסויימת מחששות שמא לא יוכלו לבלום ושמא יאבדו שליטה על הרכב ועוד עוד. כאן בא נהג מיומן ושואל למה לי אסור הרי אני שולט ברכבי ביד ברזל ואני מכיר את הכל ואני יכול להבטיח שאצלי לא יקרה כלום. האם החוק יתיר לו למהר? כך גם אנחנו. חכמינו גזרו איסורים מסויימים כהרחקה שלא ליפול באיסור תורה. דבר זה נצטוו חכמים על ידי הבורא ית' שהורה להם לעשות משמרת שלא יפלו בחטא חלילה. על כן לאחר שהם גזרו איסור מאחר והם סברו שכך זה גדר טוב ונאה לאדם שלא יכשל חלילה בשום חטא הרי שחובה על כל אחד ואחד לציית להם, אף אם הוא סבור שהגזירה אינה נוגעת איליו.

ב. איסור העוף הוא מאחר ויהיו בני אדם שיראו שמותר לאכול בשר עוף בחלב ולא יבינו שיש הבדל בין בשר עוף לבשר בקר ויסבור שלא אסרה תורה אלא בשר גדי בלבד וכמבואר בלשון הרמב"ם רמב"ם הלכות מאכלות אסורות פרק ט

הלכה ד
וכן בשר חיה ועוף בין בחלב חיה בין בחלב בהמה אינו אסור באכילה מן התורה לפיכך מותר לבשלו ומותר בהנייה, ואסור באכילה מדברי סופרים כדי שלא יפשעו העם ויבואו לידי איסור בשר בחלב של תורה ויאכלו בשר בהמה טהורה בחלב בהמה טהורה, שהרי אין משמע הכתוב אלא גדי בחלב אמו ממש לפיכך אסרו כל בשר בחלב.

עכ"ל 

גזירה זו אינה קשורה לאדם האוכל אלא אנו חוששים שמא יהיה יהודי שיראה את אחד מבני ישראל בעת אכלו בשר עוף וחלב ויסבור שגם בשר בהמה בחלב מותר ואינו אסור אלא בשר גדי בלבד. על כן אף אם האוכל ידוע שישי הבדל בין במה לעוף, הוא נאסר באכילת בשר עוף בחלב עקב האחריות הכללית על עם ישראל.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה