אישה רווקה השמה כיסוי ראש ומתלבטת אם להמשיך

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד ל"ש שלום כבוד הרב, לפני כשנה וחצי קיבלתי על עצמי בלי נדר לשים כיסוי ראש כאשר אני מברכת/ מתפללת/ לומדת דברי תורה, למרות שאני רווקה, משום שקראתי ב-"ילקוט יוסף" שיש עניין גדול לעשות כך (העדה שלי ספרדית). ובכל זאת, לא קיבלתי עליי לעשות כך בכל הזמנים והאופנים: רק בקרבת המשפחה הקרובה ובבית הכנסת אני עושה כך, אך אם אני בקרבת משפחה רחוקה/ בבית הספר וכדו´ אינני מקפידה על כך בד"כ (זה מפריע לי). כעת אני מרגישה שזה קצת קשה לי ואני לא שלמה עם הקבלה הזו. (במיוחד בגלל העניין שאני לא שמה כיסוי ראש בכל זמן ובכל מקום אלא רק בקרבת המשפחה הקרובה וכו´, זה מרגיש כאילו שזה אחד בפה ואחד בלב חלילה). כמו כן חשבתי על השלב שבו אצא לשידוכים בס"ד, האם אשים כיסוי ראש כאשר אפגש עם המשודך בשבתות בביתו או בביתי? אולי זה יפריע לו וכדו´. שאלתי היא: האם כדאי לי להפסיק עם הקבלה הזו או להמשיך למרות החששות? ואם להמשיך- האם להשתדל בס"ד לשים כיסוי ראש בכל מצב, גם ברחוב וכו´? ואם לא להמשיך- האם עליי לעשות התרת נדרים? תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

אני מציע להמשיך כמו עד עכשיו. ואין בזה כלל אחד בפה ואחד בלב. קיבלת על עצמך להחמיר במקום היכולת וזה מצויין. אם תוכלי בלי נדר להחמיר יותר בדבר, מה טוב ומה נעים! אם לא, תישארי איך שאת היום.

כשתשהי אצל המשודך תוכלי לדבר איתן לפני זה על כך ולספר לו שהיית נוהגת להחמיר לכתחילה כפסקו של מרן ולשאול אותו האם זה ייראה למשפחתו או לא ולפי זה תנהגי.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה