חברות שלא שומרות כשרות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, יש לי בעיה יש לי חברות שלא שומרות כשרות וזה יוצר חיכוכים בסיטואציות מסוימות. לדוגמא אני באה אל אותה חברה הביתה, אם היא מציעה משהו לאכול אני משתדלת לקחת רק כוס מים או איזה פרי.. אבל יצא לי כמה פעמים לבוא אליה והיא בדיוק הכינה עוגה ואז היא מציעה לי ומתעקשת: קחי קחי זה ממש ממש טעים. אני ממש משתדלת למצוא איזה תשובה נעימה לסירוב אבל לפעמים אין לי מה להגיד.. ואין מצב שאני אומרת לה שזה לא כשר בשבילי היא תעלב נורא.. האם יש פתרון לבעיה חוץ מהאפשרויות של- להשתדל לא לבוא אליה ולהזמין אותה אליי/ לנסות לסרב? ודוגמא נוספת: ביום הולדת האחרון שלי היא הכינה לי עוגה ולא יכולתי שלא לקחת חתיכה, היא בכל זאת טרחה בשבילי.. מה עושים במצב כזה?? שוב- לנסות להסביר זה ממש בעיה, כי היא באה מבית ממש חילוני ואין לה שום קשר לדת..

תשובה

שלום וברכה

גם מי שבאה מבית חילוני לגמרי יודעת שדתיים שומרים על כשרות ועל כן אין כל העלבה כאשר מסבירים לה שאת דתיה ומקפידה על כשרות ויש לך בעיה לאכול אצלה.

האמת, שבעוגה ביתית כמעט ואין בעיית כשרות מאחר ואין חובת חלה בעוגה קטנה ביתית ובדרך כלל כל המוצרים יש להם כשרות מינימלית לפחות ובדיעבד מותר לאכול עוגה מקמח שלא נופה. כמו כן אף אם התנור טרף מותר בדיעבד לאכול מעוגה שנאפתה בה. לעומת זאת, פרי שנקנה במקום שאינו כשר אסור בהחלט באכילה מאחר ואיננו בטוחים שהפרי מעושר.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה