משבר באמונה - מה עושים במקרה זה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב... אני מרגישה שכל האמונה שהייתה לי עד אתמול בערב נעלמה ובמקום בא הרצון להיות כמו כולם חילונייה. אתמול היתה לנו חינה של בן דוד שלי וכמובן שישר כשנכנסנו שאלו אוצי אפשר ללחוץ לך יד????ואמרתי כן. יש כאלה שאפילו לא שאלו וישר לחצו לי יד או כל מיני כאלה אחכ התחילו הריקודים וכל נמשפחה שלי רקדה ואז בא איזה משיהו אומר לי לי בואי לרוד איתי אמרתי לא והסברתי למה ואז עוד מישהי באה וכבןד הרב זה היה ככ מבדח. למען האמת אני הרגשתי בושה. אמיתיתע.אני לא יודעת למה. ואני גם לא יודעת מה אעשה בחתונה בשבוע הבא. הרגשתי שכל עבודת ה שלי הולכת לפח ושאני חוזרת שוב לאותו מקום שה..ייתי בו כשאבא שלי נפטר שנה שעברה ושאמרתי שאני רוצה להינות החילומים יכןלים ךעשות צה שבאהלהם ובא לי גם... לינוי

תשובה

שלום לך בת ישראל היקרה

אין מדובר במשבר באמונה אלאל בניסיון קשה שיש לך כעת. כדרכו של היצר הוא אינו מתייאש מאף אחד אף פעם ומנסה בכל עת מצוא להפיל אותך ואת כולנו בפח שהוא טומן לנו. הזדמנות פז נקרתה לדרכו כאשר יש חינה וחתונה מעורבת ששם ניתן לנסות להפילך בחטא ולאחר מכן להסיבר לך שעבודת ה' שלך לא שווה כלום וחבל על המאמץ בואי ותעזבי את הכל וכו'. דברים אלו אינם נכונים כלל נפילה אינה כפירה ובפרט שזכית בכל זאת לשלוט ביצרך ולא לרקודמעורב וזכית בכך למעלות גדולות של עמידה בניסיון ואין לך מושג כמה נחת רוח גרמת בשמיים על מסירותך למען שמו יתברך, הנפילה בנגיעה אינה מבטלת את מעלתך אלא מגדילה את הזכות שלמרות הנפילה הקטנהשיש לבשוב עליו בתשובה בכל זאת הצלחת לעמוד בניסיון הקשה יותר.

כעת החלש יאמר גיבור אני זאת אומרת תחליטי בעצמך שלא שווה לאבד את חיי בעולם הבא תמורת נגיעות עלובות של גברים שאין בהם כל תועלת ותשמרי את טהרתך כבת ישראל כשרה שבוראה גאה בה, ובחתונה לא תתני לגברים זרים את ידך ותאמרי בגאווה של קדושה שאת שומרת נגיעה כראוי לבת המלך שלא נותנת ידה לכל אדם זר ושומרת את עצמה מכל משמר להיות טהורה וקדושה.

כחו של היצר הוא גדול להראות לאדם עד כמה התאווה נוצצת עד שהוא מפיל אותו בחטא, לאחר הנפילה היצר ממשיך ומנסה להפיל אנשים אחירם ומשאיר את החוטא עזוב ובודד לנפשו ללא כל טעם וכל ההנאה נעלמת ווהלכת והאדם נשאר בעצב גדול על הטיפשות הרבה להישמע לעצת יצרו.

איזהו גיבור הכובש את יצרו - לאחר שמצליחים להתגבר על היצר מרגישים סיפוק גדול ווהנאה עצומה על שזוכים להיות חכמים וגיבורים ולנהוג כפי שרוצים באמת.

עלי והצליחי, אשמח לסייע לך עוד

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה