מה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני נשואה כבר כמעט 4 שנים. אני דתיה לייט ובעלי שומר מסורת. בהתחלת הנישואים שמר איתי שבת, הניח תפילין. היום כבר לא מניח תפילין, עושה קידוש שישי בערב אך כבר לא הולך לתפילה. כל שיחה שלי איתו בנושא שבת נגמרת בהצהרה שלו שהוא כבר נגד הדת ושאולי כדאי שאני אפסיק לשמור ואז נוכל לסוע ולטייל בשבת. אני מרגישה אבודה. הזוגיות שלנו טובה אך כשמגיע שבת אני נהיית עצובה. רוצה שיהיה על אותו גל איתי. לא רוצה לכפות עליו. מה עושים במצב כזה?

תשובה

שלום וברכה

אציע שאחת ממדריכותינו תשוחח איתך בטלפון לליבון העניין ולמציאת הדרך הנכונה ביותר לדבר על לב בעלך. אם תרצי בכך תשלחי לי מספר טלפון ונשוב אילייך.

בכל מקרה חיזקי והתחזקי וחלילה לוותר על חמדת הימים השבת המתנה שניתנה לנו עם בני שראל עוד לפני מתן תורה. אילו היו יודעים הבריותצ מעט מגודל מעלת שמירת השבת היו מצפים וממתינים כל השבוע לבוא היום הקדוש הזה. שמירת השבת שלך בביתך כאשר הבעל אינו משתתף איתך הוא שווה אלף מונים יותר מאשר שמירת שבת רגילה. כל שבוע ניסיון חדש ונוסף שאת עומדת בו בעוז ובגבורה ושכרך ברבה מאוד מאוד. היי שמחה ומאושרת על שזכית ליראת שמיים ולעמוד בקושי ולא לוותר על החיבור האמיתי שלנו עם הבורא בשבת. שמירת השבת מקשרת אותנו לבורא עולם וללא שמירת השבת החיבור חסום.

אשרייך ואשרי חלקך וה' יעזור שבעלך יילך בעקבותייך וישמור את השבת יחד איתך בשמחה ובששון ותזכי לשפע ברכה והצלחה ולישועת ה'.

בהערכה רבה,

בנימין שמאולי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה