גיורת שלא מקיימת מצוות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, רציתי לדעת האם בחורה שהתגיירה(בצבא) וכיום לא דתייה ולא מקיימת הרבה מצוות אך מאמינה בבורא עולם ומקיימת מעט מהמצוות האם היא עדין יהודיה?

תשובה

שלום וברכה

הכל הולך על שעת הגירות אם בזמן הגירות היא מעולם לא קיבלה עול מצוות ולא התכוונה לשמור שבת וכן עשתה למעשה שלא שמרה שבת מעולם כך שהיו ברור לכולם שהיא לא מתכוונת לשמור מצוות, אין הגירות תופסת. אם בשעת הגירות היא היתה רצינית והתכונה לשמור מצוות ולשמור שבת כשרות וכו' ורק לאחר מעשה הגירות היא אינה שומרת על המצוות היא יהודייה והגירות שלה תפסה וכך היא נשארת לעולם. כמה עצוב שהיא התגיירה ולא שמעה לדברי הרמב"םהלכות איסורי ביאה פרק יד

הלכה ב
ומודיעין אותו עיקרי הדת שהוא ייחוד השם ואיסור עכו"ם, ומאריכין בדבר הזה ומודיעין אותו מקצת מצות קלות ומקצת מצות חמורות ואין מאריכין בדבר זה, ומודיעין אותו עון לקט שכחה ופיאה ומעשר שני, ומודיעין אותו עונשן של מצות, כיצד אומרים לו הוי יודע שעד שלא באת לדת זו אם אכלת חלב אי אתה ענוש כרת, אם חללת שבת אי אתה ענוש סקילה, ועכשיו אחר שתתגייר אם אכלת חלב אתה ענוש כרת, אם חללת שבת אתה ענוש סקילה, ואין מרבין עליו, ואין מדקדקין עליו, שמא יגרום לטרדו ולהטותו מדרך טובה לדרך רעה שבתחלה אין מושכין את האדם אלא בדברי רצון ורכים וכן הוא אומר בחבלי אדם אמשכם ואח"כ בעבותות אהבה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה