הלכות ומנהגים

בבקשה עזרו לי להחליט מה לעשות - אם יש ספק צריך להחמיר?

  • כ"ח כסלו התשפ"ב 
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב, כבר שאלתי את השאלה הזו אבל לא קיבלתי תשובה שתעזור לי להגיע להחלטה חד משמעית ובלב שלם מה לעשות. קרתה לי תקלה, בתוך שקית אחת שמתי קופסא של פסטרמה שהפשירה מהמקפיא וזה קצת התהפך לי בשקית וחלק מהמים של הפסטרמה נשפכו על חלק מהתכולה של השקית והיה שם במקרה גם חבילת פתוחה של שוקולד חלבי, המים הגיעו לעטיפה מבחוץ אבל לא ברור אם אכן הגיעו לשוקולד עצמו, האם מספיק שטיפה אחת נגעה בזה בטעות וההלכה היא לזרוק? הכל נראה נקי והתייבש מאז, יש רק ריח של שוקולד, מה אפשר לעשות? האם מותר לאכול ממנו? זה מאד חבל מבחינה כספית, חבילה כמעט שלמה, ומבחינת מחסור במזון בבית שנחשב מותרות, לכן חשוב לי לדעת מה לעשות, כי אנחנו לא זורקים אף פעם אוכל

תשובה

שלום וברכה

אם לא נגע בשוקולד עצמו, אפשר לאכול.

אם נראה שלא נשפך על השוקולד ממי הבשר וזה נמצא יבש מותר לאכול ולא צריך לזרוק.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:שוקולדבשר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים