איך ייתכן שיהיו ירקות שלא ניתנים לבדיקה מתולעים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרבנים אחד ממצוות התורה היא בדיקת המאכלים מתולעים ובפרט בירקות הירוקים ברצוני להבין כמה דברים בענין ,כיום יש גידולים מיוהדים כגון עלי קטיף ע"מ להקל את הבדיקה ואם כל זאת יש שסוברים שישנם ירקות מסויימים שאסור לאכלם והרי שה´ ברא את העולם ע"מ "להנות בהם בני האדם.."כלומר שה´ נותן לנו פרות וירקות ע"מ שנואכל ונהנה מהם אז מה מקום לאמר כביכול :אלוקים תודה אבל את זה אנו לא אוכלים והרי אם ה´ נתן לנו את המצווה של בדיקת המאכלים הרי שיש לנו את הכלים לעשות כך ולחיזוק השאלה מפן נוסף נשות ישראל הן עמודי התווך של עמ"י כל היהדות נשענת עלינו , כל המשך קיום עמי תלוי בנו אז אם התורה סומכת על האישה שתעשה את כל הפרטים והדיקדוקים של מצוות טהרת המישפחה ותעשה את כל המוטל עליה כהילכתה בשביל שיהיה זרע קודש בעמ"י , וסומכים על האשה ששומרת כשרות כהילכתא בביתה ומאכילה את משפחתה רק כשרות כהילכתא וכד´ אז למה פה בענין בדיקת ירקות התולעים לא נותנים את הסמכות ואת הרשות לאשה לקיים מצווה בהידור כמו שמקפידה בשאר מצוות האישה ובכשרות המיטבח? האם אמרו פעם לנשים שכיון שאי אפשר לסמוך עליהם שיכשירו עופות כמו שצריך לכן מותר לקנות רק עופות ממשחטה עם כשרות או שתצא הוראה שכיון שא"א לסמוך על האישה שתקיים מצוות הפרשת חלה כהילכתא לכן אסור לאישה לאפות לחם בעצמה וכו´ בענין זה. אשמח לקבל תשובה בהקדם בתודה מראש ווברכה

תשובה

שלום וברכה

אף אחד לא אמר שאישה לא נאמנת. אישה שיודעת ומכירה בבדיקת התולעים כראוי ניתן לסמוך עליה לכתחילה ללא חשש אם אנו מכירים אותה כיראת שמיים.

אבל רוב הנשים היום מוותרות על החוויה המפרכת של בדיקת התולעים ומוכנות לשלם עוד כמה שקלים ולהיות בטוחים שהירקות הינם ללא תולעים.

אף בהכשרת הבשר שנהגו בעבר רוב ככל הנות ישראל להכשיר את הבשר בעצמן, כיום רוב רובם של בנות שיראל מעדיפות לקנות בשר מוכשר עקב הנוחות והקלות.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה