הלכות ומנהגים

האם מותר לי להתאבד מרוב צער?

  • ח' תמוז התשפ"א
אא

שאלה

שלום, אני אמא מנוכרת ל-4 ילדים שלא ראיתי 6 שנים. העולם גדול עלי, אני בצער, העצמות כואבות לי מגעגועים לילדים. האם השם מקבל התאבדות מצער? תודה

תשובה

שלום רב,

ראשית, מבינים את ייסורי התופת שאת עוברת, ומשתתפים בצערך העצום, ומברכים שה' יתברך יאמר לצרותייך די, וילדייך ישובו אל חיקך במהרה בעבותות של אהבה!

אך עלייך לדעת שאין שום הוראת היתר בעולם להתאבד מרוב צער, וכדי שתביני עד היכן הדברים מגיעים אציין לדברי רבי אליהו הכהן זצ"ל בעל שבט מוסר בספרו מנחת אליהו (פרק ה) שהביא שם מעשה נורא ברוח א' שסיפר לו, שחנק עצמו בעבור חסרון ממון, שהיה קרוב לחופתו ולא היה בידו להוצאת החופה ובחר מוות מחיים מפני הבושה, וקודם שחנק עצמו צם ג' ימים וג' לילות, ועשה צדקה וודויים כדי שאולי יועיל להצילו מהעונש, ולא הועיל לו כלום, אדרבה הכבידו עליו המכה וכו'. ע"ש בדברים מסמרי שיער. ונמצא שמלבד שהדבר אסור בהחלט, הוא גם לא יועיל מאומה, כי השאול אינו בית מנוס, והצער שיש בעולם הבא על מעשה כזה קשה לאין ערוך מהצער שיש בעולם הזה.

באמת שאין מצבים מיואשים, ויש תקווה לאחריתך, על ידי שתמשיכי להתפלל להצליח למצוא מסילות ללבבם, וה' יתברך יפקוד אותך בדבר ישועה ורחמים, וישיב לב בנים על אימותם במהרה בימינו בקרוב!

נשמח לסייע לך עוד ככל שתרצי בלי נדר.

בשורות טובות ישועות ונחמות!

הלל מאירס

 

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:התאבדותמאבד עצמו לדעת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה