קמיעות כשפים ויהדות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בתורה רשום שאין ללכת למעוננים ולמעלים באוב ושמכשפה לא תחיה. כיצד התורה מגדירה מעשה כשפים כיצד זה מתחבר לכל מיני קמיעות וסגולות הרי הקבלה המעשית מלאה ב"כישופים" למינהם. ובנוסף, כאשר מבצעים סיאנס, (מעולם לא ביצעתי זאת ואני נגד),היישות שעימה מתקשרים עלולה להיות "רוח רעה" ושקרנית. האם הדבר תקף גם לגבי מתקשרים למינהם שאינם מבצעים סיאנס

תשובה

שלום וברכה

בעוד שהכישוף הוא שימוש בכוחות הטומאה, הקבלה המעשית היא שימוש בכוחות הקדושה, וכבר הזהיר האר"י הקדוש שלא להשתמש כל בקבלה מעשית, והמשתמשים בקבלה מעשית ניזוקים או הם או בניהם. וז"ל השערי קדושה - חלק ג שער ו וזהו סוד ענין קבלה מעשית.

ולכן אסור להשתמש בה, כי בהכרח יתדבק גם ברע המתדבק בטוב, וחושב לטהר נפשו ומטנפה בסבת הרע ההוא, וגם אפילו שישיג, הוא אמת בתערובת שקר, ובפרט כי אין אפר פרה מצויה וטומאת הקליפות מתדבקות באדם המתקרב להשיג על ידי קבלה מעשית, ולכן שומר נפשו ירחק מהם, כי מלבד שמטמא נפשו יענש בגהינם, ואף גם בעולם הזה קבלה בידינו כי יעני או הוא או זרעו או יחלה בחולאים הוא או זרעו או ישתמד הוא או זרעו:

וקח ראיה מרבי יוסף דילא ריינה ורבי שלמה מולכו שנשתמשו בקבלה מעשית ונאבדו מן העולם, וכל זה לסבה הנזכרת כי אין טוב בלתי רע, ולא עוד אלא שמכריחים אותן בעל כרחן על ידי השבעות, ואז מפתים אותן ומטין אותן לדרכים לא טובים עד שמאבדים נפשם, וגדולה מזו כי כל דרכי ההשבעות האלו העלימום הראשונים ואין אנו בקיאים היטב בדרכיהן וראוי להתרחק מהם בתכלית: הסיאנס אסור בכל מקרה וזהו איסור תורה וכן התיקשור אסור בהחלט ואין לעשות אותה כן.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה