הנה ימים באים... מלחמת גוג ומגוג אוטוטו

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שאנשים יחזרו בתשובה בהמוניהם כמו שרואים עכשיו..השאלה היא מדוע צריכה להיות מלחמת גוג ומגוג הרי עם ישראל מתקן את מעשיו..

תשובה

שלום וברכה

המטרה העיקרית של מלחמת גוג ומגוג אינה להחזיר את עם ישראל בתשובה, אם כי האיומים שבפניהם יוצבו עם ישראל יגרום לכך שבני ישראל יפסיקו לסמוך על בשר ודם וככתוב `כי יראה כי אזלת יד ואפס עצור ועזוב`, צה"ל לא יושיענו, ומהממשלה לא תבוא עזרינו`, כך כשיפנו עם ישראל לאביהם שבשמים תוחש הגאולה.

המטרה של מלחמת גוג ומגוג הוא לקבץ את הנוצרים ואת המוסלמים על אדמת ישראל ולהענישם על מה שהרעו לעם ישראל בכל הדורות. וכדברי המלבי"ם (יחזקאל פרק לב פסוק יז): "הנה בעת קץ, אחר שכבר ישבו ישראל על אדמת ישראל, עתידים האומות להתאסף ולכבוש את ירושלים, ויבוא גוג הנשיא על ארץ מגוג וראש משך ותובל מארצות הצפון והמערב, שהם הערלים הנקראים אדום [מחזיקי דת הנצרות] ומשך ותובל הם מבני יפת הגרים באירופה כמ"ש היוסיפון, וכן כוש ופוט אתם וכן בית תוגרמה שהם כולם נימולים מחזיקים בדת ישמעאלים.

והם יתאספו עם בני אדום לכבוש הארץ מיד ישראל, אבל בבואם יעשה ביניהם מהומה וילחמו איש באחיו היינו אדום וישמעאל ילחמו זה בזה, מפני שאמונתם מפורדת, ושם ישפוט ה` אתם בחרב ובדם, ועל זה ספר כאן איך כולם ילכו לאבדון, וחשב תחלה מצרים ואשור ועילם שהם מחזיקי דת ישמעאל, והם נמולים היום, ואחר כך חשב משך ותובל ואדום ומלכיה ונסיכי צפון שכולם הם ערלים, וביניהם תהיה המלחמה, ותחלה תהיה עיקר המפלה במצרים שהם קרובים לא"י והם יבואו בראש ויפלו, ויבואו האשורים [עיראק] והפרסיים [איראן] לנקום נקמתם ויפלו כולם שני הצדדים. ...וזהו מה שאמרו חז"ל עתידה פרס שתפול ביד אדום שנאמר אם לא יסחבום צעירי הצאן, ואמרו עתידה אדום שתפול ביד פרס, ושניהם אמת".

ובספר עובדיה א כתב המלבי"ם עוד וזה לשונו: הנה אדום הרעו לישראל בחורבן בית ראשון, שאז שמחו על מפלת ישראל ועל חורבן בית המקדש, אח"כ בחורבן בית שני שנחרבה ע"י הרומיים שהם נקראו בשם אדום על שעיר רומי התישבה מבני אדום, ועל שאח"כ נתיסדה אמונת הנצרות ע"י בני אדום, כמ"ש האברבנאל בישעיה סי` ל"ד בראיות, ואח"כ התפשטה אמונתם הידועה ונקראו כל בעלי דתם בשם אדום, ותחתם סבלו ישראל גלות והריגות אין מספר במשך ימים רבים, ולעתיד יתאספו כל בעלי הדת ההיא לכבוש את א"י מיד ישמעאלים, ואז יתאספו כל בני ישמעאל אשר במזרח לנקום נקמת אחיהם.

עוד ענין הקשור למטרת מלחמת העולם האחרונה, מבואר במדרשים ובספה"ק שמלחמה זו היא גם מלחמת עמלק העתיד להיות, שאז ימחה הקב"ה את זכר עמלק ככתוב בתורה: "כי מחה אמחה את זכר עמלק", ואמר הקב"ה כי יד על כס קה שנשבע הקב"ה שאין השם שלם ואין הכסא שלום עד שימחה שם עמלק, וכמפורש בסוף הנבואה על מלחמת גוג ומגוג בספר יחזקאל: והִתְגַּדִּלְתִּי וְהִתְקַדִּשְׁתִּי וְנוֹדַעְתִּי לְעֵינֵי גּוֹיִם רַבִּים וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי ה`, וענין זה נדרש על התמלאות השם והכסא לעת קץ ועל שם הכתוב הזה נתקן תפילת יתגדל ויתקדש שמיה רבה". ועליהם נאמר מחמס אחיך יעקב תכסך בושה על מה שרדפו את יעקב בכל הדורות ברוב השמדות ימח שמם, ואם אנחנו ממהרים לשכוח מאחר שהתחילו בני אדום קצת לשחק לבני יעקב, הקב"ה שאין שכחה לפני כסא כבודו ישלם להם עד טיפת דם האחרונה הרנינו גויים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו.

חז"ל פירשו ששלשה פעמים יתעוררו קיבוץ הגויים למלחמה, ובשני פעמים הראשונים לא יצליחו להגיע לירושלים, ורק בפעם השלישית יגיעו, ואז יתקיימו יעודי הנביאים, והרב אלי` לאפיאן כותב בספרו ששמע מהקדוש ר` אלחנן הי"ד ששמע מהגה"ק החפץ חיים שמלחמת העולם הראשונה היה הפעם הראשונה, ועוד אחרי כ"ה שנים תפרוץ המלחמה פעם השניה, [למעשה פרצה מלחמת העולם השניה אחרי עשרים וחמש שנה מראשיתה של מלחמת העולם הראשונה], ואחרי כך - ולא אמר כמה זמן - יהיה הפעם השלישית, וזה יהיה המלחמה האחרונה שבה יצליחו להגיע לירושלים, [וידוע שהם רצו מאוד להגיע גם בפעם השניה אלא שבאורח נס לא צלח הדבר בידם כדבר הנביא]. כתב מרן האר"י ז"ל בשער הפסוקים כי "גוג ומגוג" גימטריא שבעים דהיינו להורות כי תהיה זו מלחמה כוללת של כלל האומות שהם שבעים, וזה הוא העומק של השם גוג ומגוג שבעים, ואין צריך שיהיה זה שם המלך שילחם אז, [האו"ם יאשר את הרכבת הקואליציה לכיבוש ישראל ושליחת כוחות בין לאומיים להפרדה בין הניצים – קרוב מאי פעם].

הקב"ה יעזור ששערה מבני ישראל לא תיפול ארצה, ולא יפגעו אפי` בקצה הציפורן, וכשנזכה – נחיה ונראה.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה