שאל את הרב - כללי

פירסום הנס

  • י"ד סיון התשפ"א
אא

שאלה

"על ניסיך"

ביטוי מוחשי למאמר חז"ל 'וצדקה תציל ממות'. 

סיפור ניסים מרגש מאסון קרלין:

 

בימים אלו אנו שמחים לפרסם שרשרת ניסים שסבבה אותנו בזמן האסון בקרלין בגבעת זאב בחג השבועות. 

שבת קודש , פרשת במדבר, פורשת כנפיה על העיר ביתר עילית.  בביתנו, בית משפחת ב, מחסידי קרלין שוררת אוירה מרוממת מלווה בצפייה לקראת מעמד חנוכת הבית לבית הכנסת הגדול בגבעת זאב שיתקיים למחרת ערב חג השבועות בהשתתפות האדמו"ר מקרלין סטולין שליט"א וחסידיו.

למחרת , בצהרי השבת כשקמנו ממנוחת הצהריים סיפרנו האחד לשני חלום שחלמנו וגילינו ששנינו חלמנו חלום דומה שיכול להתפרש למובן שלילי ונכנסנו לפחד על העתיד. עשינו הטבת חלום והבטחנו שמיד עם צאת השבת נתרום צדקה. יש ארגון 'לב מתתיהו' בית תבשיל שנותן סעודות חול, שבת וחג בצורה מכובדת לכל הנצרך וכשכל פעם אנחנו מבקשים זכויות וסיעתא דישמיא אנחנו תורמים להם לסעודת עניים לזכות הושע בן בארי. גם עכשיו בקשנו לתרום עבור 2 סעודות להיטיב את 2 החלומות. עם צאת השבת מיהרנו לתרום לארגון שיעמוד לזכותנו לשמירה והצלחה.

עד ערב החג בעלה הבית התלבט אם לשלוח את שלושת  הבחורים שלנו עם הדודים או להצטרף גם, לבסוף יצא יחד איתם מה שהביא  לשמירה שעמדו בזמן שמחת החסידים ליד האבא למטה ולא על הפארנצ'עס. 

המעמד החל עם כניסת האדמו"ר מקרלין סטולין שליט"א כששני בחורים לידו והבחור הצעיר עלה על שורה 15 בפארנצ'עס . השמחה מרקיעה שחקים בשירה אדירה ופתאום הבחור על הפארנצ'עס נתקף בפחד לא מוסבר למהר לרדת מהפארנצ'עס,  בקושי רב פילס לעצמו דרך ובבהלה עצומה הגיע לאבא והושיט ידו ובאותו הרגע נשמע רעש הקריסה עם רעש הפצועים..באותו רגע הבנו למפרע ששתי דקות בלבד הפרידו בין בנינו שיחי' לפארנצעס הדמים...

בתוך הזעזוע אסף האב כוחות והחל לפנות פצועים עד שכלו כוחות הגופניים והנפשיים כשכל הזמן הוא דואג מי יודיע לנותרים בבית ששלום להם. אלא שלמרבה הפליאה למרות שהאסון כבר נודע בביתר ורבים לידינו ידעו, משמים סובבו שלא נדע דבר ולא נצטער לחינם ויהי לפלא..

רק במוצ"ש התוודענו לאסון הנורא כשמיד הצלחנו ליצור קשר ולשמוע ששלום לכולם.

ורקדנו משמחה שבחסדי שמים זכות הצדקה הצילה ממוות לחיים כפשוטו. ומיהרנו לשוב ולתרום לאות הוקרה והודיה לבורא עולם על כל הטוב שגמלנו ועל הניסים הרבים שסבבו אותנו.

 

תשובה

שלום וברכה

הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו!

אני מפרסם את הדברים, תודה רבה וה' הטוב יתן לכולכם הלאה חיים טובים ומאושרים ברוב ברכה ושלום, רוב נחת מכל יוצאי חלציכם.

בבברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:נסקרליןטריבונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה