הלכות ומנהגים

האם צריך לבדוק התאמת שמות בשידוכים?

  • ה' אייר התשפ"א
אא

שאלה

שלום וברכה כבוד הרב!!!
רציתי לשאול בעניין של שידוכים, שמעתי מחברות שלי שיש בעיה עם שמות בשידוכים, אז רצית לשאול את הרב אם השם מעיין ויהונתן זה בסדר? להתחתן...
וגם לגבי השמות אוראל ותהילה. תודה רבה ושבוע טוב ומבורך! כל הישועות...

תשובה

שבוע טוב,

אין לבדוק אם יש התאמה בין בני הזוג מבחינת שמות, אלא יש לבדוק רק אם יש התאמה כללית בדעות ובשאיפות לעתיד, מציאת חן ומשיכת הלב, ולהתפלל לה' יתברך שיתקן אותך בעצה טובה אם זהו השידוך הטוב והנכון עבורך.

מקורות: בספר שערי הלכה ומנהג (חלק אבן העזר עמוד עד) כתב לשואל אחד, שאין להתחשב במה שמצא באיזה ספרים בנוגע לחשבון השמות, כי אנו אין לנו אלא דברי רבותינו בכגון זה, ומיוסד על מה שנאמר "תמים תהיה עם ה' אלוקיך", ובענייני שידוכין ביחוד - עליהם נאמר (משלי יט יד) "ומה' אישה משכלת", הרי צריך להוסיף בענייני תורה ומצוות ולדון בהצעה בהנוגע לשמירת הדת וענייניה, שתהיה אישה משכלת יראת ה'. ומאן דלא קפיד בכל האמור בספרים שמזכיר פשיטא ופשיטא דלא קפדינן עמיה. ובפרט שבהנוגע לספרים כאותם שמזכיר במכתבו צריך עיון רב אם הם בר סמכא ואפשר שלא נאמרו אלא למקומם ועדתם וכו'. ע"ש.

ובספר שמות בארץ (עמוד כט) כתב בשם הרב חיים קניבסקי שליט"א, יש המחשבים שמות החתן והכלה לגימטריא במספר גדול וקטן, ואין אנו יודעים חשבונות אלו איזה מספר טוב לזיווג ואיזה אינו ראוי, ואין לחשבם רק בעלי רוח הקודש. וכן ע"ע בספר אשרי האיש חלק אבן העזר חלק א' (פרק ד סעיף א).

ברכה והצלחה,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שמותשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה