כוונות וייחודים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, ראשית כל אני מאד מתנצל מראש על האריכות, אבל את נפשי אני כותב כאן. בעקבות ההרצאות "מדיטציה קבלית" של הר` גיל גרשון טבעון וכן הרצאות של הר` יצחק פנגר, הגעתי לספרים "שער היחודים" וכן "שערי קדושה" (השלם) למהרח"ו, שגם בו יש פרקים העוסקים בנושא היחודים. שאלותי מתייחסות לשני ספרים אלה, כדלקמן: א. האם טוב ללמוד בספרים אלה ב. מהו אופן ה"ייחוד" האם כשכתוב לייחד באופן כזה או אחר הכוונה לחשוב בעניין זה (לבד מהמקומות בהם מצוין במפורש להזכיר שמות כאלה ואחרים שכמובן שאין לי כוונה להרוס אל ה` ח"ו) ג. האם עבודה זו, שמהרח"ו מעיד עליה שהיא גדולה מעסק התורה, שייכת גם למך ודל כערכי (שודאי טרם נטהרתי כתנאים המובאים בספר, אבל ראיתי בזמנו בשיחה של אדמו"ר מליובוויטש, שאמר שהעובדה שספרי הכוונות מופצים בדור הזה האחרון בשער בת רבים מעידה שרצון ה` שרבים יעסקו בהן) ד. באופן כללי, יש לי משיכה חזקה ועצומה ואהבה עזה והתלהבות כרשפי אש בלימוד חכמת הקבלה ואני מרגיש שהדבר בנפשי ממש וכן בנושא זה הדבר ממש בנפשי כי עזה תשוקתי בעניין זה ואני מרגיש צמאון עז מאד לכך בקראי תרומת עניין זה לגאולת השכינה ואין די באר תעצומות לבבי בעניין זה, אשר על כן נא תינתן לי נפשי בשאלתי והחייתם נפש אומללה ותודתי וברכתי לכם שלוחה להרבות עוז ואין עוז אלא תורה וחילים תגברו ואף שברכתי ברכת הדיוט מכל מקום אל תהי קלה. תודה רבה מאד מאד מראש.

תשובה

שלום וברכה

בשאלה זו נחלקו גדולי הצדייקם מצד אחד הרב בעל התניא מייסד חסידות חב"ד, שסבר שיש ללמוד את כל סודות הקבלה וכמשל הכתר הידוע, ומאידך גיסא יש את שאר גדולי החסידות ובראשם הרב בעל הנועם אלימלך שאסר ללמד את כל העם את סודות הקבלה.

אם חשקה נפשך ללכת בדרכו של הרב בעל התניא אין בכך בעיה, אבל יש למוד מרב ירא ה` וכמדומני שבכל בית חב"ד יכולים ללמוד קבלה בדרך החסידות, ולזכות לאורה. ןהכוונות הם המחשבות בלדבד שמכוונים את השמות בעת התפילה. המשך להתעלות - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה