שאלות בנושא הלכה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב, שלום רב. יש לי כמה שאלות בנושא הלכה שאני אשמח לקבל עליהן תשובה. 1. איזה סוג של דיבורי חול אסורים בשבת 2. אני יודעת שלהרבה רבנים יש דעה שונה בעניין של פירסינג. בשורה התחתונה, מותר שלבנות יהיה עגיל בעוד מקום חוץ מהאוזן 3. אני גרה בירושלים ולכן אני צריכה להתפלל לכיוון מזרח. בבית אני יודעת פחות או יותר איפה המזרח [ אני מתפללת לצד שמתפללים בו בבית הכנסת ..]. אבל נגיד שאני לא בבכית ..איך אני יכולה לדעת שאני מתפללת לכיוון הנכון 4. שמעתי שאם בנות מתחילות להתפלל יותר מפעם ביום, זה כבר הופך לשבועה. הקטע הוא שאני רוצה להתפלל שלוש פעמים ביום. אני מתפללת כל שישי ושבת שלוש פעמים ולפעמים באמצע השבוע. הקטע הוא שלא תמיד יש לי זמן לזה. רציתי לדעת אם אני יכולה להתפלל שלוש פעמים בלי להיות מחוייבת לכך במידה ואני אפספס ולא יהיה לי זמן לכל השלוש. 5. כשעושים אפצ`י ...אמורים להגיד משהו

תשובה

שלום וברכה

דיבורי חול האסורים בשבת, הם כל דיבור של עסקים שיש בהם משמעות לעתיד, דהיינו לחשב קניות עתידיות וכדו` בשאר דברים אין איסור כלל, אבל ראוי למעט מדיבור בדברי בטלה בשבת.

2. מותר לעשות עגילים בכל מקום בגוף, אבל יש להימנע מלעשות עגילים במקום בולט, שאין נוהגים לעשות זאת, בדרך כלל, כגון באף מחמת חוסר הצניעות שבדבר.

3. אם אינך יכולה לכוון את עצמך מול הכותל, כווני את ליבך לאביך שבשמים ודי בכך. המזרח הוא בכיוון שהשמש עולה בבוקר.

4 . את יכולה להתפלל שלוש פעמים ולומר שאת עושה זאת בלי נדר, וכדאי מאוד להתנות כבר מעכשיו שכל מנהג טוב שאת מקבלת על עצמך זה רק ללא נדר, וכך אם תרצי להפסיק במנהג שאינו חובה תוכלי לעשות כן. על אפצי` אומרים לבריאות, ובארמית "אסותא" .

בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה