היהדות אמת????

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש לי תלמיד בבית הספר בן כמעט עשר. חכם מאוד ושאלתו בפיו כך: בא נאמר שאכן מישהו ברא את העולם וזה לא נברא מאליו (את זה עוד הצלחתי לשכנע אותו) אבל מנין שאותו כח עליון שברא את העולם הוא אכן ה` שאנחנו היהודים מחנכים אליו אולי זה משהו שאיזו כת אחרת מחנכת אליו ומנין לנו בכלל שיש למעלה שכר ועונש הרי אף אחד לא חזר משם אפילו אלו שהיו במוות קליני לא ראו למעלה גן עדן או גהינום. ומי אומר שהתרי"ג מצוות שהיהודים מחנכים אליהם הם הם אכן הדבר הטוב שנדרש מאיתנו אולי נגיע למעלה (אם יש בכלל דבר כזה) נראה שבכלל חיינו בטעות והדברים הטובים שמקבלים עליהם שכר זה מה שהערבים או הנוצרם טוענים למצוות ולא מה שהיהודים אומרים הרי אף אחד עוד לא שלח משם SMS מה יצא בדינו. נכון שזה נראה מוזר שילד בן עשר שואל שאלות שכאלו אבל הוא שואל. והוא מאוד מעמיק במחשבותיו לדעת את האמת. תלמיד זה אינו נוטל חלק בכיתה בלימודי קודש, הוא יושב וחולם בלימוד כי לדעתו זה בזבוז זמן על שטויות לעומת זאת בלימודי חול שהוא מביןשיש לזה תכית של מקצוע פרנסה וכו` הוא מאוד משקיע ובכן אני מצפה לערתכם אם תוכלו לשלוח לי חומר שמתאים לרמה שלו שאוכל להסביר לו את הנושא. תודה מראש שלמה טייטלבוים ציריך שווייץ 0041762053548 טלפון

תשובה

שלום וברכה

אכן האמונה היהודית בנויה על שלוש שלבים א, האמונה שיש בורא לעולם. ב. שיש לו דרישות מברואיו. ג. שה` התגלה על הר סיני ומסר לנו את דרישותיו ועלינו לציית איליו ולכן עלינו לשמוראת מצות ה` כמבואר בתורתינו - תורה שבכת תורה שבעל פה. ואכן עצם הדבר שיש בורא לעולם אין כל בר דעת יכול לפקפק בכך, אין שום אפשרות שהבריאה נעשתה מעצמה. ואחר שברור לנו ענין הבורא עלינו לבדוק אם יש לו דרישות מברואיו ומה הם.

אנו היהודים יודעים שה` נגלה אילינו בהר סיני ונתן לנו את תורתו ובזה גם הנוצרים והנוצרים מודים, אלא שהנוצרים טוענים שהדברים השתנו וכך גם המוסלמים, וברור הדבר שעליהם חובת ההוכחה, שה` שינה את דעתו ולא עלינו והכול עפ"י הכלל הידוע כל המשנה ידו על התחתונה. ונותרה השאלה הראשונה אולי אין הבורא מצפה לכלום מבריותיו מי אומר שאכן היתה התגלות של הבורא בהר סיני. ואחר שנאמין בתורה ברור שהעונש והשכר הוא רק על בסיס מצוות הבורא כפי היהדות.

בהצלחה רבה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה