למה לחיות הרי הכי טוב למעלה, לא כן?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, יש דבר שאני לא מבינה וסליחה אם שאלתי פוגעת חלילה במישהו. מדוע כל פעם שבן אדם חולה צריך להתפלל עליו כדי שיבריא ויחיי`ה עוד הרבה שנים טובות ועושים הכל למען שלומו הרי התכלית היא להגיע לעולם הבא שהוא עולם האמת ששם בעצם אנו אמורים להגיע לאחר שמשלימים את התיקון שלנו לא ודרך אגב יש בסרט של הרב זמיר כהן סיפור של דרוזי שזוכר את הגלגול הקודם שלו והוא מספר ולא אוהב לעמוד ליד הקבר שלו מגילגולו הקודם,ולהזכר ברגעי המוות אז מדוע הרי הי`ה לו טוב למעלה לא הוא הי`ה בעולם האמת ומן ההגיון שתמיד ירצה להזכר ברגע המוות שלו כביכול כי כך נשמתו עלתה למעלה. אומרים שזה סבל לנשמה לחזור לפה בגלגול אז יותר הגיוני שירצה לזכור את הרגעים בהם עלה למעלה לא לא יודעת אם שאלתי ברורה, מקווה שכן וסליחה.. תודה מראש לכולכם..

תשובה

שלום וברכה

אכן אשרי האדם הבא מוכן לעולם הבא ללא שום חטא ובמילוי כל ימיו בתורה ומצוות, ואז אכן יוטב לו מאוד מאוד, ועם כל זה יבקש האדם היקר הזה להישאר בחיים כדאי לקיים עוד ועוד מצות, כי אין מעשה וחשבון בשאול אשר אתה הולך שמה, דהיינו אין כבר אפשרות לקיים יותר מצוות, ועל כך אמרו חכמים יפה שעה אחת בתשובה ומעשים טובים בעולם הזה יותר מכל חיי העולם הבא, , כל מצווה שאנו מקיימים בעולם הזה נותנת לנו שכר רב והתקרבות יתירה לבורא עולם אשר איננו משיגים בעולם הבא.

מסופר על הגאון מוילנא שבכה לפני פטירתו, ושאלוהו תלמידיו רבינו למה אתה בוכה הרי כל ימיך מילאת את רצון בוראך וממה אתה חושש, וענה להם ראו כמה טוב בעולם הזה,, כמה עולה ציצית כך וכך פרוטות, וכל הזהיר במצוות ציצית אין קף לשכרו כמבואר בגמ` שבשכר זה רואים פני השכינה ועוד ועוד, ובעולם הבא, אף אם אתן את כל מה שיש לי לא אוכל לזכות במצוה זו.

ולכן אנו רוצים להאריך ימים כדאי שנתקן את מה שפגמנו, גם התשובה אינה אפשרית בעולם הבא, רק בעולם הזה יש לנו את האפשרות לומר סליחה ולקבל עלינו את המצות, ויען ה` ויאמר סלחתי, אך בעולם הבא, על הכול יביאו אותנו בחשבון. ולכן לאדם שאינו שלם במעשיו אין נחמד כלל לעלות לעולם הבא, קשה מאוד הצער ועגמת הנפש של העולה לעולם הבא, ולא מילא את שנותיו בטוב ולא קיים את יעודו בעולם.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה