הנשמה צריכה לעבור את כל העולמות האלה ? { תגובה 2 }

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום ובאמת אני מצטערת שאני חוזרת לנושא הזה אבל- הרב אמר "העשיה הוא לבוש ליצירה ויצירה לבוש לבריאה, והבריאה לבוש על האצילות וכו`," אם עולם העשיה ( שזה העולם הזה ) לבוש ליצירה ויצירה לבריאה.. אז העולם הזה לבוש לעולם הבא ( העולם הזה זהו העולם הבא) {{ אחרי החלל נימצא עולם היצירה שכמו שהרב אומר הוא לבוש לעולם הבריאה שבעצם זכל עולמות אבי"ע אז איך זה יכול ליהיות שעולם הבריאה הוא פחות רוחני מעולם האצילות , הרי עולם הבריאה לבוש לעולם האצילות }} בקיצור: החלקים הרוחנים שיש באדם (כאשר סיימו את תפקידם בעולם הזה ) כל חלק חוזר למקום מימנו הוא בא ושם אותו חלק רוחני עובר משפט. וכשיהיה תחיית המתים ( האדם יזכה לקום לתחייה ) כל החלקים ישובו לגוף האדם. אגב - למה יש תחיית מתים הרי העולם הזה הוא חומר הוא גשמי , והחלקים הרוחנים שבנו רוצים קירבה לבורא עולם רוצים גם עולם רוחני , למה לחזור לעולם החומר הזה למה לחזור שוב לעולם הבחירה , ליצר הרע וכ`ו תודה מקרב לב לכל הרבנים שעונים לשאלות.

תשובה

שלום וברכה

את רוצה ללמוד את כל התורה כולה על רגל אחת, אשרייך. ואני אנה בא. לדעתי אין ללמד את סודות הקבלה באתרי אינטרנט מלבד אי אלו יסודות מקדימים. אבל עכשיו כבר נגעת בכמה עיקרים. מכתיבתך אני מבין שעסקת כבר בשורשי הענינים, ומשכך בוודאי ידוע לך על סוד `הצמצום והקו`, שאור אין סוף המשיך קו אל תוך הצמצום, וכתוצאה מכך מבואר בספרי הקבלה נעשה עניין של `עיגולים ויושר`, עולמות היושר סובבים ומקיפים את קו הא"ס, ושם כל מה שסמוך יותר לא"ס נאצל יותר, וככה מקיפים א"ק את הא"ס, ואצילות את הא"ק, ובריאה את האצילות וכו`, כל אור נעשה לבוש למה שפנימה לו ונאצל יותר.

[לדוגמא, האדם המלובש בבגד שהבגד פחות בערכו מזה שלובש את הבגד, כלי ותוכן הכלי, שתוכן הכלי נעלה יותר מהכלי עצמו]. ולעומת זאת ישנן עולמות העיגולים, שבחלל הצמצום נתעגלו בראש ובראשונה עיגולי הא"ק והם צמודים לאור הא"ס המקיף את הכל, בתוך עיגולי הא"ק נתעגלו עולמות העיגולים של האצילות, ובתוך אותם עיגולים נאמלו עולמות הבריאה, וכו`. כך ששני המהלכים נכונים. לשם ידיעת ענינים אלו יש ללמוד ספר עץ חיים בהתחלה, אבל אני לא ממליץ זאת, אלא למי שכבר מילא את נפשו בלימודי הנגלה הרבה שנים, אחרת זה לא עניין שיש לדוש בו. ולעניין שסיימת למה יש עניין של תחיית המתים, אם התכלית היא להיכלל בשורש שממנו באנו. והטעם השלישי שהבאתי שם מספר העיקרים מתאים יותר למה שנתבאר. תודה לך על שזיכית אותי במצוות תשובה על דיון בסודות התורה בריש גלי - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה