למה כיסוי ראש???????

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שאלתי לרב היא כזאת: אני מודעת לחומרה של אי קיום מצווה זו,אבל התחלתי קשר עם בחור שבמגמת התחזקות ונרקם קשר די הדוק ודי רציני,אותו בחור שואף לבחורה שרוצה לשים כיסוי ראש ואני לא מרגישה מספיק מוכנה נפשית,לצערי,לקיים מצווה זו.אני רואה בה מחויבות מאוד גדולה לקום ולשים כל יום ביומו משהו על הראש וחושבת שעל מנת לקיים מצווה כלשהי צריך להיות שלמים איתה ולא לעשותה בגלל שמישהו הציב אולטימטום. הקשר נפסק בעקבות הבעיה הנ"ל. הבחור מאוד חשוב לי ,ולכן אשמח אם תעזור לי בחידוד תכלית מצווה זו ואולי אשנה את דעתי ונוכל לחדש את הקשר

תשובה

שלום וברכה

מצווה יקרה היא עד למאוד, מצות כיסוי ראש היא המצוה המביאה לאשה בנים תלמידי חכמים ולפרנסה בריוח בגמרא מבואר שקמחית שהקפידה מאוד במצווה זו זכתה לשמונה בנים ששימשו בכהונה גדולה. עוד מבואר בזוהר שמי שאינה מקפידה על כיסוי שערות ראשה מביאה עניות לביתה חלילה. טעם המצווה מאחר שאשה נשואה עליה להיזהר במשנה זהירות, שלא למשוך עיני אחרים ושלא להיכשל חלילה בחטא החמור ביותר של ניאוף, ומאחר שהשיער של האשה היא עיקר משיכתה, גזרה התורה שלא תלך האשה בגילוי ראש ברחוב, כדי שלא יכשלו בה אחרים, לא בהרהור ולא במעשה חלילה, ובכך תישאר טהורה ומיוחדת לבעלה.

מלבד כך השמירה על דיני התורה סגולה גדולה להם, להיות שמורים מכל רע, המצות נותנות הגנה רוחנית לאדם לבל יכשל. ומי שאין לו את השמירה הזאת קשה עליו הרבה יותר להינצל מהחטא, להתגברות על הנסיונות יש צורך בעזר ה`, ואם אין האדם עוזר לעצמו לבל יכשל בחטא, לא יזכה לסיוע ממרומים. הרהורי אנשים על האשה פוגעת בה עצמה ולא רק במהרהרים, כוח המחשבה הוא גדול ועצום, והראיה הגדולה לכך היא מעין הרע, וכאשר האדם נמשך לאשה מסוימת, הדבר פוגע באשה, גם ללא רצונו. זאת ועוד רוב האנשים אפי` מי שאינם יראי שמים לא ירצו להיכשל עם הידועה להם כאשת איש, וכיסוי הראש עוזר למנוע נסיונות קשים.

כיסוי הראש הוא הכתר של כל בנות המלך -בנות ה` השומרות על עצמם, ומכריזות שהם מוסרות את יפים לבעליהם בלבד, ולא לזרים. ולכן מה טוב ומה נעים שתזכי להקים בית תורני בית שהשכינה תשרה בה, בית שכל בנייך יהיו יראי ה`. אל תוותרי על הבחור היקר הזה, בכך תזכי לחיי נצח ולחי העולם הבא, כל מצות ה` הם לטוב לנו אין מצות הכיסוי ראש כדי לבזות את האשה חלילה, אלא לחזק את יופיה ואת טהרתה, ואכתוב נקודה נוספת חשובה מאוד, כל יהודיה מאמינה חייבת לצית לכל דברי הבורא גם אם היא לא מבינה בדיוק את טעם הדבר, הבורא יודע היכ טוב את הטוב בשבילנו, ואת הטוב ונשמתינו.

ומאחר שאנו מאמינים בבורא אנו נציית לכל דבריו. ועוד יש לכך טעמים קבלים רבים ואוסיף דבר מעניין מאוד, שכל אלו שרואים את העבר של האדם דרך תקשור לנפשו אינם יכולים לדעת זאת באשה המכסה את ראשה כי עיקר נפשה הי מעל ראשה, =סוד%20הילת%20האדם באמצע ההרצאה, אך כל ההרצאה מומלצת. אברכך שתזכי להקים בית נאמן בישראל כרצון בוראינו וכרצונך האמיתי והכנה.

בברכה - בימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה