לסרס כלב

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש לי ידידה שנלחמת בצער בעלי חיים עקב המתת כלבים שלא נמצא להם פתרונות דיור וכו` וכן היא נמצאת בארגון שהמוטו שלו הינו עיקור וסירוס כלבים, על מנת שלא להביא גורים לעלום ושיסבלו, אמרתי לה אם כך גם נשים צריך לעקר שכן גם בני אדם יש מהם הסובלים ויש אף שחיים ביסורים ממש וכי ידוע שתפקיד הסבל בחיים הינו חיוני ובעל חשיבות עליונה וכי נסתרות דרכי האל מאיתנו, היא דוחקת בי לסרס את הכלב שלי ואני מתנגד, אם כי ידוע שיצא פסק הלכה המתיר אקט שכזה אך אני מאמין בדרכו של בורא עולם שברא כך את פני הדברים בעולמו כמנהגו שלו, מה גם היא באה בטענה שכלב לא אמור להתרבות ואינו יצירה של בורא עולם וכי הכלב הינו שיבוט של הזאב ולכן הוא יצירת האדם ואינו בו כדי להתרבות, ואני טענתי שבתנ"ך מוזכרת המילה כלב. אשמח לתשובה על עניין זה לעומק וכן אם ישנה אפשרות להוכחה כי כלב מובא בתנ"ך כיצירה של בורא עולם. תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

אסור מן התורה לסרס עלי חיים וזוהי אחת משלש מאות ושישים וחמשה הלא תעשה שבתורה. וגם הגויים מצווים על כך. אני לא מכיר היתר לסרס כלבים כמו שאר בעלי חיים, ואתה צודק בהחלט בגישה שלך. הכלב מוזכר שלשים ואחת פעמים בתנ"ך, הפעם הראשונה בספר שמות פרק יא פסוק ז: וּלְכֹל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא יֶחֱרַץ כֶּלֶב לְשֹׁנוֹ. והפעם האחרונה במגילת קוהלת פרק ט פסוק ד: כִּי לְכֶלֶב חַי הוּא טוֹב מִן הָאַרְיֵה הַמֵּת: התורה מחזיקה טובה לכלב על כך שביציאת מצרים כשהיתה צעקה גדולה במצרים הוא לא נבח לעבר עם ישראל, ולכן הוא זכה שממצוות התורה להשליך את הנבילות והטריפות לכלבים להכיר להם טובה, וככתוב `לכלב תשליכון אותו`.

וראה עוד בשבחו של הכלב במובאה הזאת מתחילת פרק שירה: "רבי ישעיה תלמידו של ר` חנינא בן דוסא היה מתענה שמונים וחמש תעניות, אמר, כלבים שכתוב בהם והכלבים עזי נפש, יזכו לומר שירה זו בואו נשתחוה ונכרעה נברכה לפני ה` עושנו, נענה אותו מלאך מן השמים ואמר: ישעיה! עד מתי אתה מתענה על אותו דבר גזירה היא מלפני הקב"ה, מיום שגילה סודו לחבקוק הנביא לא גילה דבר זה לשום בריה שבעולם, אלא בשביל שאתה תלמידו של חכם גדול לכך זקקו לי מן השמים ושלחוני אליך ואמר כלבים כתיב בהן ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו ולא עוד אלא שזכו לעבד עורות מצואתן לכתוב בהן ספר תורה תפילין ומזוזות...". בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה