מסיבות..

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. בתקופה האחרונה אני מתחזקת ושואפת כמה שיותר בדת , אבל יש לי כמה דברים שאני צריכה "לוותר" עליהם אני ילדה שמאוד אוהבת מוזיקה , וכך גם לרקוד, החלטתי שמסיבות זה לא מקומי כבר וגם אני לא יופיע יותר בהופעות , אבל ניפתח לנו במושב חוג ריקוד שיש בו רק בנות ואני לא חייבת ללכת להופיע אני חושבת שזה מאוד צנוע אבל יכול להיות שיש איסור , ובגלל זה אני פונה אליכם כי קשה לי מאוד לוותר על זה לגמרי , וכמו שאמרתי יהיו שם רק בנות וזה מקום סגור. יש לי עוד שאלה, למה אומרים לגבר להימנע מהאישה המון בחורים שמתחזקים הדבר הראשון שהם עושים זה לנתק קשר עם בנות, אבל אצל הבנות זה לא כ"כ נפוץ . אולי החלפת חברה וסביבה כן אבל לא במיוחד מבנים אני יודעת שאחת הסיבות זה בגלל הפיתויים. וכי כדי לעלות במעלות הרוחניות צריך להתנתק מהפיתויים האלה וכל מה שיכול לגרות ליצר הרע לשלוט עלינו , אבל עדיין לא ברור לי למה דווקא מדגישים לגברים להתנתק מבנות ולא להפך , זה בגלל שנשים יודעות יותר להשתלט על היצרים שלהן או בגלל הסיבה ההפוכה שנשים גורמות ליצרים אצל הגבר להתפתח והוא צריך להמנע מיזה אני מאוד מבולבלת וישמח לתשובה שממנה אני יבין תודה מראש !

תשובה

שלום וברכה

אשרייך שאת עולה מעלה מעלה בדרך המובילה לקריבת אלוקים, וטוב מאוד שהחלטת שאין מקומה של בת מלך במסיבות של חברה מעורבת. השתתפות בחוג ריקוד לבנות אין כל פסול, אם לא יהיו גברים שיראות אתכן בעת הריקודים וההופעות.

היצרים בגיל ההתבגרות אצל גברים חזקים פי כמה מאשר אצל נשים, שלמה המלך ממשיל את ההליכה עם בחורות כמו המהלך על גבי גחלים, שכל אש קטנה יכולה להצית את כולו, וכך ההשתתפות עם בנות לבחורים הרוצים לעשות את רצון בוראם הוא דרך הרת סכנות, מאחר וכל פיתוי קטן מצית אצלו את אש התאווה, וכשאין לו `פת בסלו` דהיינו שהוא לא נשוי, היצר כמעט בלתי נכנע. ולכן ההפרדה מתחייבת במידה רבה מאוד.

כמובן שגם לנערות שיצריהם לא כל חזקים והם צריכים להכנה רבה יותר בכדי להיכשל, מכל מקום אין להם להתערב עם בחורים בכדי שלא יכשלו אחרים על ידיהם, הכלל הקובע הוא שיש לאדם לעשות הכל להתרחק משטחי אש, ואנחנו מתפללים בכל יום שלא יביא אותנו הקב"ה לידי נסיון ולא לידי בזיון, ופירשו חכמים כי אם נבוא לידי נסיון לסוף נבוא גם לידי בזיון בכך שלא נוכל להתגבר על הפיתויים.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה